Midye Börek


Dışı çıtır içi yumuşacık, mis gibi tereyağı kokan midye böreğimden bahsetmek istiyorum size. Hazır yufkayla pratikçe hazırlanan bir börek tarifi vereceğim . Ben bu böreği ilk olarak misafirliğe gittiğim bir evde tatmıştım. Hem görünüşüyle hem de tadıyla büyüledi beni. O yüzden ilk fırsatımda denedim ve favorilerimin arasına ekledim.

Adını Şeklinden Alan Börek

Adını şeklinden alan bu böreği yapmak hiç de zor değil. Görüntüsü zor gibi görünse de aksine çok pratik. İç malzeme tercihi de tamamen size kalmış. İster patatesli yapın ister kıymalı ister peynirli. Midye böreğin püf noktası onu fırında kurutmadan pişirmek.  Çok pişirirseniz o güzel çıtırlık, çıtırlıktan çıkıp sertliğe dönüşebiliyor. Siz siz olun fanlı pişirip kurutmayın. Sosunu da bolca sürün arasına. Gündüz çay keyiflerinde tercih edebileceğiniz gibi akşam çayına gelen misafirleriniz için de gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz bu böreği. Çünkü çok hafif bir börek. Gelelim çıtır çıtır midye böreğimizin tarifine.

Midye Börek İçin Gerekli Malzemeler

  • 3 adet yufka
  • 150gr. beyaz peynir
Sosu İçin
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı erimiş tereyağı
  • 1 yumurta (sarısı üzerine)

Midye Börek Yapım Aşamaları

  • Öncelikle sos malzemelerini bir kasede çırpıp hazırlıyoruz.
  • Yufkamızın birini tezgaha seriyoruz.
  • Üzerine sosumuzdan bolca sürüp 4 e bölüyoruz.
  • Dilimlediğimiz yufkanın bir parçasını sivri ucundan tutup alt kısmından büzdürerek topluyoruz.
  • Sonra iki ayrı ucu birleştirip üzerine iç harcımızı koyuyoruz.
  • İç harcımızı koyduğumuz uçtan başlayarak rulo yapıyoruz.
  • Aynı işlemi tüm yufkalarda uyguluyoruz.
  • Eğer sosumuz artarsa böreklerimizin üzerine döküp dinlendiriyoruz.
  • Hazırladığımız midye böreklerimizin üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz.
  • 180 derece ısıttığımız fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.


Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder