Elmalı Kurabiye


 

Elmalı Kurabiye  Keyfi

Doyumsuz çay veya kahve sohbetlerimize eşlik eden kurabiyelerden biri de elmalı  Kurabiyedir. Eğer  evinizde elmalı kurabiye  yapıldıysa bütün  evi mis  gibi tarçın  kokusu  sarmış  demektir. Ne mutlu  size.

Bekleyen Elmalar Değerlensin

Zaman  zaman  her evin buzdolabında oldugu gibi sizin de buzdolabınızda değerlendirilmeyi  bekleyen  elmalar  olabilir. Hiç merak etmeyin onları  tadına  doyulmaz  bir elmalı  kurabiye  yaparak  değerlendirebilirsiniz. Hele bir de hazırda kırılmış ceviziniz varsa süper bir fikir. Ağızda dağılan bir hamur, içindeyse dişimize tane tane gelen cevizle tarçın kokulu elma şöleni.. Lezzeti şimdiden büyüledi sizi tahmin edebiliyorum.

Doyumsuz Sohbetlere Eşlik Eden Kurabiyeler

Kurabiyeler  içinde  hayat  olan, doyumsuz  sohbetler  olan yuvaların  olmazsa  olmazıdır  bence. Mutfakta bir saklama kabı  veya bir kavonozun  içinde bi  yerlerde  yaşam kurmuşlardır adeta. Yeri gelir çay  keyiflerimize  eşlik  ederler  yeri gelir bir bardak sütün yanında  bize doyumluk  öğün  olurlar.
Bol sohbetlı çay  keyifleriniz olsun inşallah  diyorum ve şuraya tadına doyulmayan bir elmalı  kurabiye  tarifi  bırakıyorum.
Elmalı Kurabiye İçin Gerekli Malzemeler:
  • Yarım paket margarin
  • 1 çay  bardağı  sıvıyağ
  • 1 çay  bardağı  yogurt
  • 1 yumurta
  • 1,5 çay  bardağı  şeker
  • 1 su bardağı  nisasta
  • 3,5-4 şu bardağı  un
  • Yarım  paket  kabartma  tozu
İç Harcı İçin:
  • 4 tane elma rendesi
  • 1,5 yemek  kaşığı  şeker
  • Yarım  çay bardağı  ceviziniz
  • 1 çay kaşığı  tarçın
Elmalı  Kurabiyenin  Yapım Aşamaları:
  • Öncelikle  elmaları  rendeleyip  iç harcımızı  hazırlamaya başlıyoruz.
  • Rendelenen  elmaları  bir tavada suyunu çeken kadar kavuruyoruz.
  • Ceviziçi  ve tarçını  ekleyip  iyice karıştırıyoruz.
  • İç harcımızı  hazırladık  şimdi  onu soğumaya  bırakıyoruz.
  • Un hariç oda sıcaklığında  olan hamur malzemelerimizi yoğurma kabına alıp yoğurmaya  başlıyoruz.
  • Konrollü  olarak unu ilave ediyoruz.
  • Hamurumuz  ele yapışmayan, yumuşak  bir kıvam alınca  folyoyla sarıp  buzdolabında dinlendirmeye  bırakıyoruz.
  • Bu yöntem  bütün  kurabiyelerin ortak püf  noktasıdır.
  • Ben elmalı  kurabiyelerimi  genelde  hamuru yuvarlak  açıp pizza dilimi  şeklinde  dilimliyorum. Sonra geniş tarafa iç  harç  koyup rulo  yapıyorum.
  • Ama bu sefer bi değişiklik  yapayım  dedim. Açtığım  hamuru  kurabiye kalıplarıyla  kestim.  Resimlerde de gördüğünüz gibi iç  harç  koyup ikiye katladım.
  • Elmalı  kurabiyelerimizi yağlı kağıt serdiğimiz  fırın  tepsisine dizip  180°ısıttığımız  fırında üzerleri  pembeleşene kadar  pişiriyoruz.
  • Pişirme işlemi  ortalama 15-20 dk. sürüyor.
  • Elmalı  kurabiyelerimiz  fırından  çıktıktan  5dk. sonra üzerlerine  bolca pudra  şekeri  serpiyoruz.
  • Afiyet olsun.

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder