Kömbe Kurabiyelerim


Kömbe kurabiye Antakya’nın meşhur kurabiyesidir. Özellikle bayram için bayram için yapılıp saklama kaplarına doldurulur. Antakya kömbesinin en önemli özelliği içine koyulan kömbe baharatıdır. Kömbe baharatı içinde belli ölçülerde çeşitlibaharatları barındıran bir baharat karışımıdır. Kokusu öyle güzeldir ki bütün evi sarar. Baharatın özelliği sadece kokusunda ve aromasında değil, kömbe  kurabiyemizi taze tutmasında gizli. Kömbe kurabiyelerimiz bu baharat sayesinde 2-3 ay tazeliğini koruyor.

Kömbe Baharatının Muhteşem Kokusu

Ben ne Antakyalıyım ne de orda yaşadım. Kömbe kurabiyeyi 3 yıl önce bir bayramöncesi facebooktaki tarif guruplarında görüp öğrendim. Ondan o kadar büyük bir övgüyle bahsedilmişti ki çok merak ettim. Kocaman kocaman saklama kapları doldurulmuştu bayram için. Bayatlamıyor olması da benim için ayrı bir merak konusu oldu doğrusu. Tabi ben o zamanlar Muğla’da yaşadığım için o baharatı bulmam imkansız gibiydi ama ben yine de tarifi bir kenara kaydettim belki gün olur da denerim diye. Ee Allah izin versin yeterki gönlümüzden geçirdiğimiz herşey er geç oluyor nihayetinde. Birgün Muğla’da bir kermes açıldı ve gittik. Orda bir baktım Hatay ürünleri var. Sordum ve kömbe baharatının ve kalıbının da olduğunu öğrendim. Hiç tereddüt etmeden aldım tabi. Anlatıldığı gibi baharatın muhteşem bir kokusu var. İlk önce orjinal tarifiyle denedim o bana göre biraz fazla sertti. O yüzden ben tarifte biraz değişiklik yaptım ve sürekli bu tarife göre yapıyorum. Sonra Antakyalılar yorum yazmasın bu böyle olmaz diye 🙂 Gelelim benim kömbe kurabiyelerimin tarifine..


Kömbe Kurabiye İçin Gerekli Malzemeler

  • 250gr. vitayağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı kömbe baharatı
  • 1 çay kaşığı (silme) kabartma tozu
  • 1 fincan süt
  • Alabildiğince un
Üzeri İçin:
  • Susam
Şekil Vermek İçin:
  • Kömbe kalıbı

Kömbe Kurabiyenin Yapım Aşamaları

  • Un haricindeki malzemeleri yoğurma kabına alıyoruz.
  • Kontrollü olarak un ekleyerek hamurumuzu yoğuruyoruz.
  • Hamurumuz kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.
  • Bu parçaları susama buluyoruz.
  • Kömbe kalıbına koyup elimizle düzlüyoruz.
  • Tezgaha vurarak hamurumuzu kalıptan çıkarıyoruz.
  • Hamurumuzun tamamına aynı şekli veriyoruz.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine tüm kömbe kurabiyelerimizi diziyoruz.
  • 180 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
  • Kömbe kurabiyelerimiz soğuduktan sonra saklama kabında 2-3 ay kadar muhafaza edebiliriz.
  • Afiyet olsun.



Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder