Fiyonk Poğaça


Poğaçaların en makbulü benim için pamuk gibi olanıdır. Bugün size hem pofuduk pofuduk hem bayatlamayan hem de görüntüsüyle gözleri kamaştıran bir poğaça tarifim var. Tahmin ettiğiniz gibi adını tam olarak şeklinden alıyor. Üstelik bu şekli vermesi oldukça kolay ve keyifli.

Özellikle Çocukların Öncelikli Tercihi Olacak

Hamurun içine katmış olduğum bir şişe maden suyu sayesinde hemen bayatlamıyor ve pofuduk halini kaybetmiyor. Her zaman aynı şekilde poğaçalar yapmayı istemiyor ve değişik şekiller arıyorsanız doğru yerdesiniz. Ben bu şekli ilk olarak bir oyun hamuru videosunda izlemiştim. Sonra bu şekilde kurabiye veya poğaça neden olmasın ki diye düşündüm ve  öncelikle poğaça yaptım. İyiki de yaptım çünkü şekil oğlumun çok ilgisini çekti ve çok severek yedi. Benim oğlum içli yemediği için ben sade yaptım ama siz istediğiniz iç harcı koyabilirsiniz tercih sizin. Siz de bu tarifimi deneyince çok beğenecek ve öncelikli poğaça tariflerinize ekleyeceksiniz. Hele de çocuğuna benlenme koyan annelere şiddetle tavsiye ediyorum. Fiyonk poğaça tarifimin detaylarına ve resimlerine geçmeden önce sizin için çekmiş olduğum videomu izlemeye ne dersiniz.


Fiyonk Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 şişe maden suyu
  • 1 paket yaş maya
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 6-7 su bardağı un
  • İsteğe göre iç harcı
  • Arasına sürmek için sıvıyağ



  • Fiyonk Poğaça Nasıl Yapılır

  • Öncelikle süt, maya ve şekeri yoğurma kabına alıp karıştırdıktan sonra 2 dakika dinlendiriyoruz.
  • Maden suyu, sıvıyağ, yumurta ve tuzu da ekleyip tekrar karıştırıyoruz.
  • 6 su bardağı unu eleyerek ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Hamurumuz ele yapışmayan kıvam alana kadar azar azar un ekleyerek yoğuruyoruz.
  • Yoğurma işlemi bitince yarım saat dinlendiriyoruz.
  • Dinlenen hamurumuzdan parçalar koparıp bezeler yapıyoruz.
  • Resimlerde ve videoda anlattığım gibi şekil veriyoruz.
  • Şekil verme işlemi tamamlanınca üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
  • Vaktimiz varsa yarım biraz da tepside mayalandırıyoruz.
  • 200 derece ısıttığımız fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkan poğaçalarımızı afiyetle yiyoruz.
  • Dilerseniz yanına Mercimek Köftesi tarifimden de yapabilirsiniz.




    Share on Google Plus

    YAZAR Flamingo Hobbys

    Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

    0 yorum :

    Yorum Gönder