Atom Kek


Merhaba arkadaşlar bugün size  son derece besleyici ve lezzetli bir kek tarifim var. Benim yıllardır vazgeçemediğim keklerden biri. Üstelik tam da bir kış keki. Pamuk gibi bu keke ben içerdiği malzemelerden dolayı atom kek ismini verdim. Çünkü ziyadesiyle bu ismi hakettiğini düşünüyorum. İnsan bu keke dayanamayıp tazeyken yiyor ama ertesi güne kalınca da ayrı bir lezzetli olduğundan hiç şüpheniz olmasın. Özellikle çocuklarınıza sık sık yapmanız gereken bir tarif olduğunu düşünüyorum ben. Evi saran mis gibi tarçın kokusuyla kendini yemeye davet ediyor  adeta. Denemeyen pişman diyorum ve tarifime geçiyorum. Hatta tarifime geçmeden önce şuraya sizin için çekmiş olduğum atom kek yapılışının videosunu bırakıyorum.

Atom Kek İçin Gerekli Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı rendelenmiş havuç
  • 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 1 küçük kase kuru üzüm
  • 1,5 su bardağı un


Atom Kekin Yapılışı

  • Öncelikle yumurtalar ve şekeri çırpma kabına alıp şeker eriyene kadar çırpıyoruz.
  • Ardından sıvıyağ, süt, ceviz ve havucu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  • Un, kabartma tozu ve vanilini eleyerek ekliyoruz.
  • Tarçını ve üzümleri de unlayıp ekledikten sonra kekimiz kıvam alana kadar çırpıyoruz.
  • Yağlayıp unladığımız kek kalıbının tabanına da biraz susam serpiyoruz.
  • Hamuru kalıba döktükten sonra bir iki kez tezgaha vuruyoruz.
  • 180 derece ısıttığımız fırına veriyoruz.
  • Kekimiz kabardıktan sonra dereceyi 150 ye düşürüp içini çeke çeke pişmesini sağlıyoruz.
  • Pişen kekimizi kalıptan çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Soğuyan kekimize isteğe göre pudra şekeri serpiyoruz.
  • Son olarak kekimizi dilimleyip afiyetle yiyoruz.



Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder