Cevizli Amasya Çöreği


Bir Amasyalı olarak bugün cevizli Amasya çöreğinden bahsetmek istiyorum size. Duyanlar duymayanlara, bilenler bilmeyenlere anlatsın diye. Cevizli çörek buram buram memleket kokar. Her lokmasında memleket sevgisi kaplar yüreğinizi.

Puf Puf Hamurun Arasındaki Ceviz Şöleni

Aslında bizim haşhaşlı çöreğimiz de çok meşhurdur ama kısmet önce cevizli çöreği paylaşmaktaymış. Cevizin faydalarını verdiği enerjiyi bilmeyen yoktur zaten. Bi de puf puf mayalı hamurun içine girince tam bir enerji bombası oluyor. Lezzetini de unutmamak lazım tabi. Daha önce hiç tatmayanlar bile bayıla bayıla yiyor desem yalan olmaz. Hamurun yumuşak ve puf puf kabarması çok önemli bu noktada. Cevizler de iri çekilmeli ki biraz dişe gelsin. Ben her zamanki gibi hamuru uzun süre mayalandırmıyorum. 15 dakika kadar dinlendirip daha sonra tepsi mayası uyguluyorum. Sonuç muhteşem oluyor tabi. Şimdi buyrun mis kokulu cevizli Amasya çöreğimin detaylı tarifine.


Cevizli Amasya Çöreği İçin Gerekli Malzemeler (1 tepsi Ölçüsü)

Hamuru İçin:
  • 4 su bardağı un
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım paket yaş veya kuru maya
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • Ortalama 2 su bardağı ılık su
İç Harcı İçin:
  • 1,5 su bardağı iri çekilmiş ceviziçi
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
Üzeri İçin:
  • 1 yumurta sarısı


Cevizli Amasya Çöreğinin Yapılışı

  • 1 su bardağı unu kenara ayırıyoruz.
  • Yoğurma kabına ılık su, maya ve şekeri alıp iyice karıştırıyoruz.
  • Sıvıyağ, kabartma tozu. tuz ve 3 su bardağı unu ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Kenara ayırdığımız unumuzu da ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Hamurun kıvamına göre un ilavesi yapabilirsiniz.
  • Hamurun kıvamı poğaça hamurlarından biraz cıvık olmalı.
  • Yoğurma işlemi tamamlanan hamurumuzu 15 dakika kadar dinlendiriyoruz.
  • Diğer taraftan büyük bir kasede ceviziçi ve sıvıyağı karıştırıyoruz.
  • Ben bu çöreğe 3 farklı yöntemle şekil veriyorum. Size hangisi daha pratik gelirse onu deneyin.
  • Birincisinde hamurun tamamını elimle açabildiğim kadar açıp üzerine cevizli karışımın tamamını eşit bir şekilde sürüyorum. Sonra bir uçtan diğer uca rulo şeklinde sarıyorum. Onu da iki parmak kalınlığında dilimlere ayırıyorum.
  • İkincisi hamurun tamamını açıp üzerine cevizli karışımın tamamını sürdükten sonra iki parmak kalınlığında dilimlere ayırıyorum. bu dilimleri iki ucundan tutup uzun şekilde kıvırıyorum. Sonra bunların bir ucundan başlayıp kendiekseni etrafında doluyorum.
  • Üçüncüsü de hamuru üç parçaya ayırıyorum. İlk parçayı açıp üzerine cevizli karışımdan sürüyorum. İkinci parçayı da açıp üzerine kapatıyorum. Onun üzerine de cevizli karışımdan sürüyorum. Aynı işlemi hamurun üçüncü parçasına da uyguluyorum. Sonra iki parmak kalınlığında şeritlere ayırıp uzun uzun iki uçlu kıvırıyorum.
  • Şekil verdiğimiz çöreklerimizi yağladığımız fırın tepsisine dizip  yarım saat mayalanmaya bırakıyoruz.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 200 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Cevizli Amasya Çöreği tarifimin videosunu izlemek isteyenler buyrun.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder