Mayalı Pişi


Benim için kahvaltı sofralarının baş tacı olan pişi tarifimle geldim bugün. Mayalandırmak için vaktim varsa mutlaka bu tarifimle yapıyorum pişilerimi. Eğer vaktim kısıtlıysa da Mayasız Hamur Kızartması   tarifimle yapıyorum. Bu da benden size minik bir öneri olsun.

Pişi Sevmeyen Var mı?

Büyük küçük herkesin çok sevdiği bir besindir pişi. Çayın yanına tek başına olsa da yeter ama ben yine de peynir domates ve çikolatayla apayrı bir uyuma sahip olduğunu düşünüyorum. Her tarifin olduğu gibi onun da püf noktaları var elbette. Öncelikle hamurun kıvamını iyi ayarlamamız lazım. Hamurumuz oldukça yumuşak olmalı ve mutlaka dinlendirilmeli. İstenilen şekilde kabarması için de iyice kızmış bol yağ gerekli. Yağımız iyice ısınmadığı zaman iyi sonuç alamayız ne yazıkki. Her ne kadar anne elinde mis kokulu pişiler yemek apayrı olsa da siz yine de tereddüt etmeden denemelisiniz bu tarifimi. Şimdi buyrun mayalı pişi tarifimin detaylarına.



Mayalı Pişi İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • 5-6 su bardağı un
  • Kızarmak için sıvıyağ

Mayalı Pişi Nasıl Yapılır

  • Yoğurma kabına süt, su, maya ve şekeri alıp karıştırıyoruz.
  • 2 fakika sonra tuz ve unu ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Ele yapışmayan yumuşacık bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
  • Hamurumuzu yarım saat mayalandırıyoruz.
  • Hamurumuzu unladığımız tezgahta kalın olmayacak şekilde açıyoruz.
  • Bir su bardağı veya kalıpla kesip kızgın yağda önlü arkalı kızartıyoruz.
  • Kızaran pişilerimizi havlu kağıt serdiğimiz servis kabımıza alıyoruz.
  • Mis kokulu sıcacık pişilerimizi soğutmadan afiyetle yiyoruz.
  • Hamurunuz fazla geldiyse kalanı ertesi güne saklayıp kızartabilirsiniz.


Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder