Patates Salatası


En kolay ve en sevilen salata tariflerinin başında yer alır patates salatası. Tabi görüntü ve yapılış itibariyle ne kadar çok tarifi olsa da bugün yılların eskitemediği en klasik tarifini ekliyorum buraya. Salata deyip geçmeyelim lütfen kendisi oldukça doyurucu bir öğün sayılabilir. Özellikle kalabalık gün misafirlerinde tercih edilir kolay ve zahmetsiz olduğu için. Ben birkaç yerde içine salça koyulduğuna şahit oldum ama tadını hiç beğenmedim. O yüzden benim tarifimde salça yok. Tavsiye de etmiyorum doğrusu ama deneyen deneyebilir tabi. Hadi buyrun en kolayından ve en lezzetlisinden patates salatası tarifime.

Patates Salatası İçin Gerekli Malzemeler

  • 6-7 tane orta boy patates
  • Yarım demet maydanoz
  • 3 dal taze soğan
  • 4 dal marul veya kıvırcık
  • 1 küçük havuç
  • İsteğe göre bir miktar mor lahana
  • Zeytinyağı
  • Pul biber
  • Sumak
  • Karabiber
  • Tuz
  • Limon suyu

    Patates Salatası Nasıl Yapılır

  • Patatesleri yıkayıp düdüklü tencerede haşlıyoruz.
  • Haşlanan patatesleri soyup küp küp doğruyoruz.
  • Yeşillikleri iyice yıkayıp ince ince kıyıyoruz.
  • Havucu soyup rendeliyoruz.
  • Mor lahanayı ince ince kıyıyoruz.
  • Soğuyan patateslere doğradığımız yeşillikleri, havucu, mor lahanayı baharatları ve limon suyunu ekliyoruz.
  • İyice karıştırdıktan sonra servis tabağına alıyoruz.
  • Afiyet olsun.



Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder