Çiğ Köfte


Çiğ köfte sevenler ve çiğ köftesini hazır almak yerine kendisi yapmak isteyenler için süper bir tarifim var size. İlk denemesinde bile harika bir çiğ köfte tadanlar var bu tarifte. Ölçüleri ve lezzeti tam kıvamında bir tariften bahsediyorum. Ne Urfa'lıyım ne Adıyaman'lıyım ama deneyen beğenilen bir çiğ köfte tarifim var benim de. Çiğ köfte müptelası olanlar genelde sevdiklerini bir araya getirerek evde yapmayı tercih ederler onu. Bol yeşillik ve bol ayran eşliğinde muhteşem bir sohbet ortamı oluşur o mekanda.

Oldukça Pratik Ve Garantili Bir Çiğ Köfte İçin

Ben bu tarifi sevgili ilk olarak sevgili Gülsüm ablamda tattım ve çok beğendim. Tarifini aldığım günden beri benim vazgeçilmezlerim arasına girmeyi başardı tabi. Çiğ köfte yaparken memleketten gelen esmer bulgur ilk tercihiniz olsun mümkünse. Çünkü o zaman rengi ve lezzeti daha da yerinde oluyor ve çabuk yumuşadığı için daha kolay yoğuruluyor. Malzemeleriniz tamamsa Bismillah deyip kolları sıvamak kalıyor size. Esas marifet onu yoğurmakta tabi. Bu ölçüler dahilinde ekstra su ilavesine hiç gerek yok onu da belirtmek istiyorum. Köfteniz oldukça kolay ve güzel şekil alacaktır bundan hiç şüpheniz olmasın. Bu kolay ve garantili tarifimi hepinize tavsiye ediyorum.

Çiğ Köfte İçin Gerekli Malzemeler

  • 5 su bardağı ince bulgur
  • 5 su bardağı sıcak su
  • 1 büyük boy soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 su bardağı isot
  • 1 su bardağı ketçap
  • Tuz
  • Kimyon
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Nar ekşisi

Çiğ Köftenin Yapım Aşamaları

  • Bulguru yoğurma kabına alıyoruz.
  • Üzerine kaynar suyu döküp üzerini kapatıyoruz.
  • Soğan ve sarımsağı rendeliyoruz.
  • Suyunu çeken bulgura soğan ve sarımsağı ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Daha sonra isot, ketçap,tuz, kimyon ve salçaları ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Hepsi iyice yoğurulunca sıvıyağ ve nar ekşisini ekleyip tekrar yoğuruyoruz.
  • Hiç su ilavesi yapmıyoruz ve olabildiğince güzel yoğuruyoruz.
  • Bulgur yumuşayıp köftemiz kıvam alınca parçalar koparıp elimizde sıkarak şekil vermeye başlıyoruz.
  • Tabanına bol kıvırcık yerleştirdiğimiz servis kabımıza şekil verdiğimiz çiğ köftelerimizi diziyoruz.
  • Yanına da enfes bir ayran yapıp afiyetle yiyoruz.
  • Mercimek köftesi tarifimi de denemek isterseniz BURAYA tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder