Tarhana Çorbası


Hasta çorbası diye bilinen tarhana bir şifa deposudur. Buram buram Anadolu kokar, toprak kokar. Ülkemizde çeşitli şekillerde hazırlanan tarhanaların kendilerine has farklı farklı pişirme yöntemleri vardır. En bilindiği de bulgur bulgur olan un tarhanasıdır.

Kemik Suyunun Verdiği Lezzet

Çevremdekiler ne kadar şaşırsalar da ben tarhana çorbası için en zor tutturduğum yemek diyorum. Babam pek sevmediği için annem de pek yapmazdı o yüzden de evlenince öğrendim diyebilirim. Ama şimdi eşimin en sevdiği yemek olması sebebiyle tüm çabalarımla tarhana ustası olduğumu söylesem yalan olmaz. Eşim bile en güzel tarhana çorbasını benim yaptığımı söylüyorsa gerçekten iyiyim demekki bu konuda. Ben tarhanayı mutlaka kemik suyuyla yaparım. O yüzden apayrı lezzetli ve şifalı olur. Varsa üzerine de kuru köy peyniri serperim tadına doyum olmaz.Eminim benim gibi zor tutturanlar ve hala beceremeyenler vardır aramızda. Aslında hiç umutsuzluğa kapılmaya gerek yok  ölçülü olduğu sürece tarhana çorbanız güzel olmaya mahkum. O yüzden tüm detaylarıyla ve sorunsuz tutan ölçülerimle tarhana çorbası tarifimi bırakıyorum şuraya.

Tarhana Çorbası İçin Gerekli Malzemeler

  • 4 çorba kaşığı tarhana
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 5su bardağı su (genellikle kemik suyu kullanıyorum ben)
  • Tuz
  • 50gr. kıyma 
  • Pul biber
  • Nane
  • 1 diş sarımsak
  • İsteğe göre 1 kase haşlanmış nohut eklenebilir.

Tarhana Çorbası Nasıl Yapılır

  • Çorbamızı yapmaya başlamadan en az 1 saat önce tarhanayı bir kasede 1-2 su bardağı suya ıslıyoruz.
  • Tencereye sıvıyağı ve tereyağını alalım.
  • Salçayı ekleyip kavuralım.
  • Üzerine kemik suyunu ekliyoruz.
  • Kemik suyu olmadığı zaman kıyma kullanabilirsiniz.
  • İkiye böldüğümüz sarımsağı da içine atıyoruz. Çorba pişince çıkarabilirsiniz.
  • Sonra ısladığımız tarhanayı yavaş yavaş kaynayan suya ekliyoruz.
  • Tarhana iyice çözülüp kaynayana kadar sürekli olarak karıştırıyoruz.
  • İsteğe göre haşlanmış nohut da ekliyoruz.
  • Ocaktan almaya yakın tuz, pul biber ve nanesini ilave ediyoruz.
  • Nane rengini karartacağı için önceden eklememeye dikkat ediyoruz.
  • Çorbamızı soğutmadan varsa üzerine kuru köy peyniri ekleyip afiyetle içiyoruz.
  • Çorbanın kıvamına göre kaynamış su ilavesi yapabilirsiniz.
  • Mayalı Pişi tarifim için BURAYI
  • Peynirli Çıtır Börek tarifim için BURAYI
  • Rus Salatası tarifim için BURAYI
  • Midye Börek tarifim için BURAYI


Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder