Fırında Sütlaç



Sütlaç ayrı sevilir  fırında sütlaç ayrı sevilir. Fırında sütlaç sevenler müptelasıdır onun. Üzerindeki o kızarmış lezzet  yedikçe yiyesini getirir insanın. Fırında sütlacı nsevip de bir türlü tutturamayanlar özellikle üzerinin kızarmamasından  ve kıvamının istedikleri gibi olmamasından şikayet ederler. Oysa ki bu hiç de zor değil. Çoğu tarifte üzerinin kızarması için yumurta eklendiğini gördüm illa ki memnun kalanlar vardır ama ben bundan yana değilim. Üzerinin çabuk ve istediğiniz şekilde kızarması için fırının üst ızgarasına alıp yüksek derecede ayarlamanız yeterli. Hatta üzerine toz şeker serpmeniz de bu işlemi hızlandıracaktır. Ben bugün çok sevilen ve sonucu garantili fıfında sütlaç tarifimi paylaşmak istiyorum. Umarım siz de deneyip beğenirsiniz.


Fırında Sütlaç İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 4 su bardağı su
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 su bardağı su (pirinç ununu açmak için)
  • 1 paket vanilin

Fırında Sütlaç Nasıl Yapılır

  • Süt ve suyu bir tencereye alıp kaynamaya bırakın.
  • Kaynamaya başlayan süte pirinç ve şekeri ekleyip pişmeye bırakıyoruz.
  • Ben pirincin sütle piştiğinde daha lezzetli olduğunu düşünüyorum o yüzden pirinci ayrı pişirmiyorum.
  • Bir kasede pirinç ununu 1 bardak suyla açıyoruz.
  • Pirinçler pişince pirinç ununu ekliyoruz.
  • Ocağı kısıp kıvam alana kadar karıştırıyoruz.
  • Bir kaseye sütlacın sıvı kısmınadan alıp ılıtıyoruz.
  • Onun üzerine yumurta sarısını ekleyip iyice karıştırıyoruz.
  • Ardından bu karışımı da tencereye ekleyip karıştırıyoruz.
  • Ocaktan alınca vanilini ekleyip karıştırdıktan sonra sütlacımızı kaselere dolduruyoruz.
  • Kaseleri fırın tepsisine dizince kaselerin yarı hizasına kadar su dolduruyoruz.
  • Sütlaçların üzerine birer çay kaşığı kadar toz şeker serpiyoruz.
  • 200 derece ısıtılmış fırının üst ızgarasında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Pişen sütlaçlarımızın üzerine isteğe göre kırık fındık serpiyoruz.
  • Sütlaçlarımız soğuyunca afiyetle yiyoruz.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder