Laz Böreği


Laz böreği Karadeniz yöresine ait bir tatlıdır. Börek görünümlü bu tatlı baklava yufkası, tereyağı, muhallebi ve şerbet ile yapılır. Günümüzde milföy hamuruyla yapılan tarifleri de var ama ben şerbetli olanı tercih ediyorum. Orjinalinde baklava yufkası incecik bir şekilde evde açılır ama kolay olsun derseniz benim gibi hazır baklava yufkası kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Börek Görünümlü Nefis Tatlı

Ben laz böreğiyle çocukluk yıllarımda bir Artvin'li komşumuza bayramlaşmaya gittiğimizde tanıştım. Tabi onlar  bizim laz böreğimiz meşhurdur deyince biz de normal börek sandık. Karşımıza muhallebili bir börek çıkınca oldukça şaşırdık tabi. O gün ön yargıyla yaklaşıp çok fazla yememiştim ama yıllar sonra kendim yapmaya başladım ve çok severek yiyorum artık. Bilmeyenler varsa benim gibi normal börek sanmasın yani. Börek görünümlü nefis bir tatlıdan bahsediyorum. Hazırlanışı oldukça kolay olduğu gibi lezzeti de tam kıvamında oluyor. Umarım denediğiniz zaman siz de severek yersiniz. Şimdi buyrun pratik laz böreği tarifimin detaylarına.

Laz Böreği İçin Gerekli Malzemeler

  • 24 adet baklavalık yufka
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı erimiş tereyağı
Şerbeti İçin:
  • 2,5 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2-3 damla limon suyu
Muhallebisi İçin:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 yemek kaşığı un
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yumurta
  • 1 limon kabuğu rendesi

Laz Böreği Nasıl Yapılır

  • Öncelikle şerbet için bir tencereye şeker ve suyu alıp  kaynamaya bırakıyoruz. Kaynayınca limon suyunu ekleyip ocağın altını kısıyoruz. 5-10 daakika sonra ocaktan alıyoruz. Hazır olan şerbeti soğumaya bırakıyoruz.
  • Muhallebi için gerekli bütün malzemeleri bir tencereye alıp sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca ocağın altını kısıp 5 dakika sonra ocaktan alıyoruz. Kabuk tutmaması için oda sıcaklığına gelene kadar ara ara karıştırıyoruz.
  • Dikdörtgen borcamı yağlayıp laz böreğimizi hazırlamaya başlıyoruz.
  • Bir kasede tereyağı ve sıvıyağı karıştırıyoruz.
  • Bir tane yufkayı borcama serip üzerini yumurta fırçasıyla yağlıyoruz.
  • Üzerine ikinci yufkayı da serip onu da yağlıyoruz.
  • Bu şekilde 12. yufkaya kadar aralarını yağlayarak devam ediyoruz.
  • 12. yufkanın üzerine muhallebiyi döküp eşit bir şekilde yayıyoruz.
  • Üzerine aynı yöntemle teker teker yağlayarak kalan 12 yufkayı da diziyoruz.
  • Kalan yağı da en üste sürüyoruz.
  • Tırtıklı bir bıçakla iri kareler halinde dilimliyoruz.
  • 180-200derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıktıktan 6-7 dakika sonra üzerine soğuyan şerbeti döküyoruz.
  • Soğuyunca servis edip Afiyetle yiyoruz.
  • Eğer siz de benim gibi tatlı sevenlerdenseniz Tepside Basma Kadayıf tarifimi deneyebilirsiniz.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder