Kıymalı Kaşarlı Köy Tostu

Kıymalı Kaşarlı Köy Tostu

Sadece ben değilimdir sanırım buram buram köy kokan tarifleri seven. Ne zaman pamuk gibi bir bazlama görsem köyüm gelir aklıma. Sıcacık mis gibi kokusuyla bizi cezbeden bazlamayla öyle güzel tost yapılıyor ki adına da köy tostu deniyor. İşte bu gün kısacık da olsa bu köy tostundan bahsetmek istiyorum size.

Kekik Kokulu Lezzet

Ben yıllar önce gittiğim bir köyde yemiştim köy tostunu. Hala da kokusu burnumda tadı da damağımdadır.  O içten misafirperverliğiyle bize ne ikram edeceğini şaşırmıştı ev sahibi olan güler  yüzlü teyzem. Tabi o sırada soba da sıcacık yanıyor siz düşünün artık o atmosferi. Sonra eline bir bazlama alıp arasını açtı teyzem ben de merakla onu izledim tabi. Bir de kurbandan kalan kavrulmuş kıymasını getirip hakiki dağ kekiğiyle buluşturdu. sonra attı kuzine sobanın fırınına. İşte o gün bugündür ben o kokuyu da o lezzeti de o sıcaklığı da unutamıyorum.
Benim kuzine sobam yok ama ben de tost makinesinde yapıyorum köy tostumu. Açık söylemek gerekirse o teyzeminki kadar güzel olmuyor ama bir nebze de olsa nefsimi köreltiyorum. Belki sizin kahvaltılarınız için size de fikir olur mis gibi kekik kokan köy tostu. O yüzden bu pratik ve lezzetli tarifi sizinle paylaşmak istedim.

Kıymalı Kaşarlı Köy Tostu İçin Gerekli Malzemeler

  • Bazlama
  • Kavrulmuş kıyma
  • Tuz, kekik. pul biber
  • Tereyağı
  • Rendelenmiş kaşar peyniri

Kıymalı Kaşarlı Köy Tostu Nasıl Yapılır

  • Bazlamanın arasını açıyoruz.
  • İçine kavrulmuş kıymamızdan koyuyoruz.
  • Kıymanın üzerine tuz, kekik ve pul biber ilave ediyoruz.
  • Üzerine isteğe göre rendelenmiş kaşar peyniri serpiyoruz.
  • Tost makinesinde pişirip üzerine tereyağı sürüyoruz.
  • Afiyet olsun.

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder