Sakız Tatlısı


Sakız tatlısının adını duyunca ilk aklıma gelen şey etrafı saran mis kokusu oluyor. Beni bu tatlıyla tanıştıran da bana bu tatlıyı sevdiren de ilk iş yerimiz aşçısı sevgili Nurhan ablamdır. O mutfakta sakız tatlısını yaparken iş yerini damla sakızı kokusu sarardı birden. Ne de seve seve yerdim hey gidi günler heyy..  Sakız aromasından dolayı herkes sevmeyebilir ama ben çok severek yapıp yiyorum. Daha önce Gülçin'in Mutfağında ''Sakız koymasak olur mu'' diye soranlar olmuştu hatırlıyorum. Elbette olur ama adı sakız tatlısı olmaz o zaman. Sakız sevmeyenler onun yerine vanilya ekleyip harika bir sütlü tatlı elde edebilirler. Bu da benden size bi kıyak olsun. Neyse lafı fazla uzatmadan ben tarife geçeyim en iyisi.

Sakız Tatlısı İçin Gerekli Malzemeler

Muhallebisi İçin:
  • 1 litre süt
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağı veya margarin
  • 1 çay kaşığı damla sakızı
Alt Ve Üst Kısmı İçin:
  • 1 paket kakaolu petibör bisküvi

Sakız Tatlısı Nasıl Yapılır

  • Kakaolu petibör bisküviyi ister robottan geçirerek ister elimizde ufalıyoruz.
  • Ufaladığımız bisküvilerin yarısını borcamın tabanına her yeri kapanacak şekilde döküyoruz.
  • Bir tencereye süt, nişasta, un ve şekeri alıyoruz.
  • Sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişiriyoruz.
  • Ocaktan alınca tereyağı ve damla sakızını ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.
  • Ufalanmış bisküvi serptiğimiz borcama  sakızlı muhallebiyi yavaş yavaş döküyoruz.
  • Üzerini de kalan bisküvi kırıntılarıyla kaplıyoruz.
  • İsteğe göre üzerini hindistan ceviziyle süslüyoruz.
  • En az 2 saat dinlendirdikten sonra dilimleyip servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Farklı bir lezzet arıyorsanız Labneli Bisküvili Tatlı tarifim için lütfen BURAYA tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder