Amasya Tarhanası


Hepimizin bildiği gibi yöreden yöreye  tarhana tarifleri gerek şekil olarak gerek yapılış olarak farklılık gösterir. Ben bugün size Amasya tarhanasından bahsetmek istiyorum. Her ne kadar un tarhanasını daha fazla tüketmiş olsak da Amasya tarhanasının yeri başkadır ben de. Çünkü onun kokusu ve lezzeti bana memleketimi hatırlatır. Memleketten teyzem kuru tarhana göndermişken pişirip tarifini de sizinle paylaşmak istedim. Hangi tarif olursa olsun şifa deposudur tarhana. O kadar besleyicidir ki özellikle çocuklarımızın gelişiminde büyük rol oynar. Eminim aynı şekilde tarhana farklı şehirlerde de vardır ama şüphesiz pişirmesi farklıdır. Mesela ben Muğla tarhanasını ilk gördüğümde aynısı sanmıştım ama pişirmesi de lezzeti de çok farklı. O yüzden Amasya tarhanasını ayrı olarak paylaşmak istedim. Merak edip denemek isteyenler için tarifimi buraya bırakıyorum.

Amasya Tarhanası İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 tabak dolusu kuru tarhana
  • 1 çay bardağı nohut
  • Kaynamış su (et suyu da olabilir)
  • 1 diş sarımsak
  • Tuz
Üzeri İçin:
  • Sıvıyağ
  • Nane

Amasya Tarhanası Nasıl Yapılır

  • Öncelikle kuru tarhananın üzerine 1 litre su döküp ortalama 3 saat bekletiyoruz.
  • Sonra ekşi olmaması için bu suyu süzüyoruz.
  • Bir çatal yardımıyla tarhanayı eziyoruz.
  • Düdüklü tencereye aldığımız tarhananın üzerine tekrar bir buçuk litre kadar kaynamış su ekliyoruz.
  • Bir gece önceden ıslattığımız nohutu ve tuzunu da ekliyoruz.
  • Düdüklü tencerenin kapağını kapatıp, orta ateşte yarım saat kadar pişiriyoruz.
  • Kapağı açıp pişip pişmediğini kontrol ediyoruz.
  • Sarımsağı dövüp ekliyoruz.
  • Bir tavada kızdırdığımız sıvı yağa nane ekleyip sosunu hazırlıyoruz.
  • Kaselere doldurduğumuz tarhanamızın üzerine naneli sosumuzdan döküp servis ediyoruz.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder