Sütlaç


En sevdiğim ve vazgeçemediğim tatlılardan biridir sütlaç. Hatta sütlü tatlıların en besleyicisidir. Sütlaç bana özellikle çocukluk yıllarımı hatırlatır. Ne zaman köye gitsek anneannem önce sobanın üzerine kocaman bir süt koyup pişirdi. Sonra da o mis kokan sütle bana sütlaç yapardı. Tabi o sütlacın tadı bambaşkaydı ve yeri hep ayrı kaldı.

Sütlacın Püf  Noktaları

Yıllar önce anneannemin elinden yediğim sütlacı bugün de ben anneme yaptım. Ne mutlu bana sütlacım  annemden tam not aldı ve annem bayıla bayıla yedi. Bana göre yemek yapmanın en güzel yanı da yaptığım yemeklerin sevilerek yenmesi ve karşımdakilerin mutlu olmasıdır. Bence sütlaç yapmanın en önemli püf noktası pirinç oranı ve pirincin suyla değil sütle pişmesidir. Çünkü pirinç sütle piştiğinde çok daha lezzetli oluyor. Pirinç fazla olduğunda kıvamı koyu ve çok yoğun pirinç tadına sahip oluyor. Az olduğundaysa muhallebiden bir farkı kalmıyor. Ayrı bir husus da pirinç ununu suyla açıp yavaş yavaş sütlaca eklemektir. Çünkü pirinç unu sütlacınıza hemen kıvam verip koyulaştıracaktır. O yüzden de ocağı kısıp sürekli karıştırmamız gerekiyor. Ben sütlacı tarçınla yemeyi sevenlerdenim ama sıcak yaz günlerinde dondurmayla tüketmek de harika oluyor.  Sütlaç dondurma uyumunu da oğluma yedirirken farketmiştim. Özellikle yemek sonraları için ideal bir tatlı olan sütlaç tarifimin videosuna buyrun.


Sütlaç İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 3 su bardağı su
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 su bardağı şeker (isteğe göre arttırabilirsiniz)
  • 2 paket vanilin
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 su bardağı su (pirinç ununu açmak için)


Sütlaç Nasıl Hazılanır

    • Sütü ve suyu ocağa alıp kaynamaya bırakıyoruz.
    • Pirinci bol suyla yıkayıp süzüyoruz.
    • Kaynayan süte pirinci ve şekeri ekliyoruz ve ara ara karıştırıyoruz.
    • Diğer taraftan pirinç ununu bir kaseye alıp 1 su bardağı suyla açıyoruz.
    • Pirinçler pişince yavaş yavaş pirinç ununu ekleyip karıştırıyoruz.
    • Ocağın altını kısıp karıştırarak 5 dakika daha kaynatıyoruz.
    • Ocaktan aldığımız sütlaca vanilini ekleyip karıştırıyoruz.
    • Kaselere doldurduğumuz sütlaçlarımız oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırıyoruz.
    • Soğuk olarak servis edip afiyetle yiyoruz.




    Share on Google Plus

    YAZAR Flamingo Hobbys

    Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

    0 yorum :

    Yorum Gönder