Fırında Bayat Ekmek Kızartması


Ekmek en değerli nimetlerimizden biridir. Onun israfına hiç tahammül edemiyorum. İlla ki zaman zaman her evde bayat ekmekler olur. Ben o ekmeklerin çöpe atılmasına çok sinir oluyorum. Halbuki o ekmekleri de değerlendirmenin birçok yolu var. Ben zaman zaman farklı tariflerimi sizlerle paylaşacağım. Fazla parçalanmamış ekmekleri fırında kızartırken çok ufalanmış olanları da robottan geçirip buzluğa atıyorum. Fırında kızarttıklarımı afiyetle yerken robottan geçirdiklerimle de bazen tadına doyulmaz köfteler yapıyorum bazen de kıbrıs tatlısı yapıyorum. Her zaman belirttiğim gibi mutfakta çareler tükenmez. Yeterki siz isteyin ve israfa karşı olun. Evde değerlendirmeye vaktiniz mi yok dışarda yiyecek arayan sokak hayvanları için uygun bir yere koyun. Hele de şu soğuk kış günlerinde onlara nasıl bir iyilik ettiğinizi tahmin bile edemezsiniz.

Hem Karnımız Doysun Hem de Bayat Ekmeklerimiz Değerlensin

Malum misafir geldiği zaman yetmez korkusuyla gerekenden fazla ekmek alınır genelde. Sabah kahvaltıya ne yapsam diye düşünürken gözüme dünden kalan ekmekler çarptı. Bayat ekmek görünce insanın aklına ilk olarak tost yapmak geliyor aslında ama hep mi tost yapacağız değil mi?  Hemen hazırlayıp fırına attım. Çay demlendi kahvaltılıklar hazır oldu diyene kadar çoktan hazır oldular bile. Üzerleri için hazırlayıp döktüğüm sos da ayrı bir lezzet verdi.  Hem biz keyifle karnımızı doyurduk hem de bayat ekmeklerimiz değerlenmiş oldu. Ben kendime göre ortalama ölçülerle bir tarif hazırladım. Sıra geldi bu tarifi sizinle paylaşmaya.



Fırında Bayat Ekmek Kızartması İçin Gerekli Malzemeler

  • Bayat ekmek
  • Beyaz peynir
  • Kaşar peyniri
  • Sucuk
  • 1 fincan süt
  • 1 fincan sıvı yağ
  • 1 yumurta

Fırında Bayat Ekmek Kızartması Nasıl Yapılır

  • Öncelikle bayat ekmeklerimizi dilimliyoruz.
  • Süt, sıvıyağ ve yumurtayı bir kaseye alıp iyice çırpıyoruz.
  • Hazırladığımız bu sosla ekmekleri ıslatıyoruz ve fırın tepsisine diziyoruz.
  • Islanan ekmeklerin üzerlerine sucuk dilimleri ve beyaz peynir parçaları koyuyoruz.
  • 180 derece ısıttığımız fırına sürüyoruz.
  • Sucuklar pişince fırından alıp üzerlerine kaşar dilimleri koyup tekrar fırına sürüyoruz.
  • Kaşarlar eriyince fırından çıkarıyoruz.
  • Ekmeklerimizi soğutmadan demli bir çay eşliğinde afiyetle yiyoruz.




Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder