Biber Soslu Tavuk

 Tavuk sevenler ve farklı tavuk tarifleri arayanlar size bir sürprizim var. Lezzetli ve pratik bir tariften bahsediyorum. Ben tavuğu genel olarak fırında pişirip tüketenlerdenim. Bana hem daha lezzetli hem daha pratik geliyor. Zamandan tasarruf da önemli tabi.

Sosun Kahramanı Kırmızı Biber

Bizim bugünki  akşam yemeği menümüz yayla çorbası, biber dolması, pilav,salata ve biber soslu tavuktu. Size de fikir olsun. Ben hepsinden önce tavukların sosunu hazırlayıp dinlenmeye bıraktım. O zaman aromasını tamamen içine hapsetmiş oluyor. Tavuğun yanında patatesi de çok sevdiğim için bolca da patates koydum içine.  Soğan da olmazsa olmaz tabi. Hoş soğanlar tavuklardan daha ön plandaydı onu da söylemeden edemicem. Hep derim benim için en kolay yemek fırında tavuk diye. Ben de bunu farklı soslarımla farklı aromalara büründürüyorum. Bugünki sosumda baş rolü robottan geçirilmiş kırmızı biber oynuyor. Denemenizi şiddetle tavsiye ettiğim biber soslu tavuk tarifimi not almayı unutmayın.

Biber Soslu Tavuk Tarifim İçin Gerekli Malzemeler

  • Bir paket tavuk (but,kanat farketmez)
  • 3-4 tane patates
  • 1 tane kırmızı biber
  • 1 tane yeşil biber
  • 1 çay kaşığı şalça
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • Tuz
  • Kekik
  • Pul biber
  • Karabiber
  • Bir tutam maydanoz
  • Kimyon

Biber Soslu Tavuk Nasıl Yapılır

  • Yıkadığımız tavukları bir leğene alıyoruz.
  • Yeşil ve kırmızı biberi robottan geçiriyoruz.
  • Bir kaseye biberler, salça sıvıyağ,yoğurt ve baharatları alıp iyice karıştırıyoruz.
  • İnce ince kıydığımız maydanozları da bu sosa ekliyoruz.
  • Hazırladığımız sosu tavukların üzerine döküp her yerine bulaşmasını sağlıyoruz.
  • Vaktimiz varsa bu şekilde dinlendiriyoruz.
  • Dinlenen tavukların içine soyup iri iri doğradığımız patatesleri de ekleyip karıştırıyoruz.
  • Yağlanmış veye pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine tavukları diziyoruz.
  • Aralarına iri soğan dilimleri yerleştiriyoruz.
  • 200 derece ısıtılmış fırında tavuklar iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.


Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder