Patlıcan Salatası


Patlıcanın  her halini çok seviyorum ama közlenmiş haline hayran olduğumu söylesem yalan olmaz. Bugün sizin için közlenmiş patlıcan salatası tarifimi hazırldadım. Bizim evde en sevilen ve en çok tüketilen salataların başında gelir. O yüzden yazın pikniğe gittiğimizde  bolca közleyip  buzluğa atıyorum. Malum şehir hayatında her zaman denk gelmez odun ateşi.

Her Menüye Yakışan Lezzet

Közlenmiş patlıcanla hazırladığımızın en başında geleni ve en klasiğidir köz patlıcan salatası. Onu ne bilmeyen vardır ne de sevmeyen.  Üzerine eklediğimiz limonsuyu ve hakiki zeytinyağı da lezzetine lezzet katar. Menünüzde ne olursa olsun hepsinin yanına yakışacağından şüpheniz olmasın.  Ben patlıcan salatasını yaptığım zaman oldukça fazla yapanlardanım. O yüzden birazdan yazacağım tarifimde ölçü vermedim. Siz kişi sayısına göre ayarlayın.

Patlıcan Salatası İçin Gerekli Malzemeler

  • Kişi sayısına göre patlıcan
  • Kırmızı biber
  • Yeşil biber
  • Domates
  • Soğan
  • Limon suyu
  • Maydanoz
  • Tuz
  • Zeytinyağı

Patlıcan Salatası Nasıl Yapılır

  • Ben malzemeler için ölçü vermek istemedim siz kişi sayısına göre ayarlarsınız.
  • Öncelikle patlıcan, kırmızı biber ve yeşil biberi közlüyoruz.
  • Közlediğimiz patlıcan ve biberleri soyup doğruyoruz.
  • Domatesi de yıkayıp küp küp doğruyoruz.
  • Maydanozları da yıkayıp ince ince doğruyoruz.
  • Soğanı soyup doğruyoruz.
  • Doğradığımız tüm malzemeleri derin bir kasede buluşturuyoruz.
  • Üzerine tuz, zeytinyağı ve  limonsuyu ekleyip karıştırıyoruz.
  • Patlıcan salatamızı servis kabına alıp afiyetle yiyoruz.

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder