Katmer Poğaça


Poğaça sevenler için şahane bir tarifle geldim bugün. Benim sık sık ve çok severek yaptığım bir poğaçadan bahsetmek istiyorum. Adından da anladığınız gibi tel tel açılan bir poğaçadır katmer poğaça. Hem görüntüsüyle hem de lezzetiyle katmer hazzı verir bize.

Katmer Şeklini Vermek Oldukça Pratik

O şık görüntüsü için çok çaba sarfettiğimi düşünmeyin. Çünkü şeklini vermek oldukça pratik. Ben bugün ki katmer poğaçamızı sade yaptım ama her zamanki gibi tercih yine sizin. Benim öncelikli seçeneklerim arasında çikolata yer alıyor. Sonrasında peynir, patates ve kıyma onu takip ediyor. Açtığımız poğaça hamuruna sürdüğümüz eritilmiş margarin sayesinde poğaçamız katlara ayrılıyor. Rulo yaptığımız zaman hamur birbirine yapışmıyor aksine tel tel ayrılıyor. Isırdığınızda bunu farketmemeniz mümkün değil zaten. Ben bu poğaçayı bugün çok özel misafirlerim için hazırladım ve ne mutlu bana onların da beğenisini kazandı. Siz de ister kendinize ister en değerlilerinize yapın mutlaka bu tarifimden. Açık söylemek gerekirse kesinlikle sizi mahcup etmeyecek kadar güzel ve lezzetli bir tarif bu. Eminim pişman olmayacaksınız.
 

Katmer Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ
  • 1 paket yaş veya kuru maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un ( 5-6 su bardağı kadar)
  • İsteğe göre iç harcı
Arasına sürmek için:
  • 50 gr. eritilmiş tereyağı veya margarin

Katmer Poğaça Nasıl Yapılır

  • Süt, şeker ve mayayı yoğurma kabımıza alıp karıştırıyoruz.
  • Maya kabarmaya başlayınca un haricindeki diğer malzemelerimizi de ekliyoruz.
  • Unumuzu eleyerek ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Hamurumuz ele yapışmayan kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurma işlemine devam ediyoruz.
  • Hamurumuzun üzerini kapatıp yarım saat dinlendiriyoruz.
  • Dinlenen hamurumuzun tamamını merdane yardımıyla tezgahta açıyoruz.
  • Erittiğimiz margarini hamurumuza sürüyoruz.
  • Hamur kesme rulosu veya bir bıçaklar hamurumuzu ince pizza dilimleri halinde dilimliyoruz.
  • Ben bu sefer sade yapmayı tercih ettim ama siz isteğe göre iç harcınızı hamur dilimlerinin kalın ucuna koyabilirsiniz.
  • Dilimlediğimiz hamurlarımızı kalın ucundan ince ucuna doğru rulo şeklinde sarıyoruz.
  • Yağladığımız veya pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsimize aralıklı olarak diziyoruz.
  • Üzerlerine ayırdığımız yumurta sarımızı sürüyoruz.
  • Yarım saat de tepside mayalandırıyoruz.
  • 200 derece ısıttığımız fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder