Su Böreği Tadında Fırın Makarna

 Makarna deyip geçmeyin hatta en kolay yemek diye onu hor görmeyin. Onun da kendine göre çeşit çeşit tarifleri var. Hele de benim sürekli olarak yaptığım su böreği tadında fırın makarna tarifim varki lezzetine doyum olmuyor.

Doyumluk Lezzet

O güne dair planladığım yemek mi yok aklıma ilk gelen seçeneklerden biridir fırın makarna. Bana kalırsa yanında başka bir yemek olmasına bile gerek yok. İki dilimiyle doyuyorum zaten ben. Ama fırın yemeklerinin yanına  alternatif olarak çok iyi bir seçenektir kendisi. Bana fırında makarnayı sevdiren eski iş yerimin aşçısıdır. Tabi ben ondan da lezzetli yapıyorum desem yalan olmaz. Elimden kim yese tadını su böreğine benzettiği için ben de adını su böreği tadında fırın makarna koydum. Bunun bile alternatifleri var. İster kıyma soslu yapın, ister bol  kaşarlı ister sebzeli ister peynirli yapın. Tercih sizin damak tadınıza kalmış. Ben peynir delisi biri olarak tercihimi genellikle peynirliden yana kullanıyorum. Şimdi buyrun  tüm detaylarıyla su böreği tadında fırın makarna tarifime.

Su Böreği Tadında Fırın Makarna İçin Gerekli Malzemeler

  • Yarım paket spagetti makarna
  • Bir kase küp doğranmış beyaz peynir
  • Bir kase kaşar peyniri
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • Tuz

Su Böreği Tadında Fırın Makarna Yapımı

  • Ocağa bir tencereyle su koyuyoruz.
  • Su kaynayınca tuzunu atıp birkaç damla sıvı yağ akıtıyoruz.
  • İkiye kırdığımız spagetti makarnalarımızı kaynayan suya bırakıp haşlıyoruz.
  • Diğer taraftan bir kasede süt, sıvıyağ ve toğurdu iyice çırpıyoruz.
  • Haşlanan spagettileri süzgeçe koyup suyunu süzdükten sonra bir borcama alıyoruz.
  • Üzerine hazırladığımız sosu ve küp küp doğradığımız beyaz peyniri döküp iyice karıştırıyoruz.
  • 200 derece ısıtılmış fırında sosunu çekene kadar pişiriyoruz.
  • Sosunu çektikten sonra fırından çıkarıp üzerine kaşar rendesi döküyoruz.
  • Tekrar fırına veriyoruz ve kaşar eriyip hafif kızarınca çıkarıyoruz.
  • Fırından çıkan makarnamızı dilimledikten sonra servis ediyoruz.


Su Böreği Tadında Fırın Makarna Tarifimin Videosu

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

3 yorum :