Kaşarlı Tavuklu Mantar


Çok kolay ve çok lezzetli bir mantar tarifim var bugün. İtiraf edeyim ben mantar sevmeyen biriyim ve sadece mantarı bu şekilde yiyebiliyorum. Bugüne kadar benim haricimde mantar sevmeyen birini görmedim doğrusu. Mangalda, fırında, ocakta her türlüsü makbul tabi sevenler için.

Mantarların Kararmaması İçin Ne Yapabiliriz

Tavuğun yakışmayıp lezzet vermediği birşey yok sanırım. Burda da mantarı bana sevdiren etken tavuk oldu. Hazırlanışı da çok kolay ve az zaman alıyor. Ocakta kısa sürede pişirebiliyoruz. Mantarda görüntü olarak kararmasından şikayet edilir genelde. Oysaki bunun çözümü de kolay. İyice yıkadığımız mantarları limonlu suda beklettiğimiz zaman bu kararmayı engellemiş oluyoruz. Benim yapmaktan vazgeçmediğim bir yöntemim daha var bu size zahmetli gelebilir ama ben yine de söyleyim. Mantarın dışındaki o ince kabuğunu bir meyve bıçağıyla soyduğumuz zaman bembeyaz çıkıyor ortaya. Benim hazırladığım mantarı yiyenler özellikle sorarlar mantarın neden kararmayıp bu kadar beyaz olduğunu. İşte bu beyazlığın sırrı bu.Yeterli vaktiniz varsa mutlaka deneyin derim. Biraz sonra detaylı tarifimi vereceğim kaşarlı tavuklu mantar tarifimi not almayı unutmayın.

Kaşarlı Tavuklu Mantar İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 kg kültür mantarı
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1  tavuk göğsü
  • 1 büyük soğan
  • 2 tane yeşil biber
  • 1 diş sarımsak
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Rendelenmiş kaşar peyniri

Kaşarlı Tavuklu Mantar Nasıl Yapılır

  • Mantarlarımızı  yıkıyoruz.
  • Eğer vaktimiz varsa dışındaki ince kabuğunu meyve bıçağıyla soyuyoruz.
  • Kabuğunu soymadıysanız eğer doğradığınız mantarları mutlaka limonlu suya koyun.
  • Diğer taraftan tavuk göğsünü küp küp doğruyoruz.
  • Tenceremize sıvı yağı koyup üzerine doğradığımız mantarları ve tavukları ekliyoruz.
  • Orta ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
  • Soğan ve yeşil biberleri de doğruyoruz.
  • Suyunu çeken mantarlara soğan ve biberleri ilave edip soteliyoruz.
  • Soğanlar ölünceye kadar ara ara karıştırarak pişiriyoruz.
  • Tuz ve baharatlarını da ilave ediyoruz.
  • Yemeğimiz piştikten sonra ocağın altını kısıp üzerine kaşar rendesi döküyoruz.
  • Kaşarlar eriyince ocağı kapatıyoruz.
  • Kaşarlı tavuklu mantarımız servise hazır afiyet olsun.





Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder