Ciğer Kavurması

En lezzetli ev yemekleri arasında yer alan ciğer kavurmasının da birbirinden farklı tarifleri olduğunu hepimiz biliyoruz. Ben bugün o tariflerin en zahmetsiz ve en kolayı diyebileceğim bir tarif vermek istiyorum size. Özellikle hiç ciğer kavurması yapmayanlar için çok iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Yanında sunacağımız mezlerle özellikle de bol sumaklı bir soğan salatasıyla tadına doyulmaz oluyor.

Kısa Sürede Hazırlanabilen Ciğer Kavurması

Ciğer deyince aklımıza ilk olarak kurban bayramları gelir aslında. Değişmeyen kurban bayramı adetlerimizden biridir neticede. Hatta kurbanın en önce pişirilen yeri de diyebilirim. Birazdan tüm detaylarıyla vereceğim ciğer kavurması tarifimi ben bugün tavuk ciğeriyle yaptım. Dilerseniz siz de  tavuk ciğeriyle deneyebilirsiniz. Biz bugün annemle eve gittiğimizde hazırda yemek olmadığını için marketten ciğer alıp onu kavuralım dedik. O kadar acıkmışız ki eve girer girmez mutfağa koştum. Bir taraftan çayı demleyip bol sumaklı bir soğan salatası yaptım diğer taraftan da ciğerleri  kavurdum. Kısa sürede karnımızı doyurmuş olduk yani. Kısıtlı zamanlarınız için size de bir öneri olsun istedim. Ciğer pişirirken bence baharat kullanmak çok önemlidir. Hem ciğerin kendine has o kokusunu bastırır hem de lezzet verir. Ben özellikle karabiber, pulbiber ve kimyon kullanmaya özen gösteriyorum. Bir de et pişirirken dikkat ettiğimiz gibi tuzunu pişmesine yakın atmaya özen gösterin. Kızartmayla uğraşmak istemeyenler için çok zahmetsiz olan ciğer kavurma tarifimi not almayı unutmayın.

Ciğer Kavurması İçin Gerekli Malzemeler

  • 300gr. kadar tavuk ciğer
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 küçük diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Bir tutam maydanoz
  • 2 tane patates
  • Tuz
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Pulbiber

Ciğer Kavurması Nasıl Yapılır

  • Öncelikle yıkayıp suyunu süzdüğümüz ciğerlerimizi kuşbaşı doğruyoruz.
  • Bir tabakta  ciğerlerimizi unluyoruz.
  • Sıvıyağ koyduğumuz tavaya ciğerlerimizi ekleyip pişmeye bırakıyoruz.
  • Ciğerler suyunu çekince doğradığımız soğan, biberleri ekleyip kavuruyoruz.
  • İnce ince kıydığımız sarımsağı da ekliyoruz.
  • Soğanlar ve biberler de kavrulunca tuz, kimyon, karabiber ve pulbiberi ekliyoruz.
  • 5 dakika sonra ocağı kapatıyoruz.
  • Doğradığımız maydanozları ekleyip karıştırıyoruz.
  • Diğer taraftan küp küp doğradığımız patateslerimizi kızartıyoruz.
  • Kavrulan ciğerleri servis tabağımızın ortasına, kızaran patatesleri de kenarına koyup servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun.



Ciğer Kavurması Tarifimin Videosu için

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder