Menemen


Kahvaltıların vazgeçilmezidir o. İçerdiği domates, biber ve soğan ve yedirdiği ekmek sayesinde günün her öğününde doyurucu etkiye sahiptir. Şöyle bol yumurtalı bir menemene ben hiçbir öğün hayır diyemem mesela. Tam da mis gibi yaz domateslerinin zamanıyken evimizde bol bol menemen yaptığım doğrudur. Birgün sucuklu, birgün patatesli, birgün kavurmalı derken uzayıp gidiyor işte. Bugün en klasiğinden en doğalından bir menemen yaptım ve sizlerle paylaşayım dedim. Menemeni mide yanmasından dolayı yiyemeyen insanlar vardır. Benim bunun için de bir önerim var tabiki. Menemeninizdeki ekşimsi tadı yok etmek için domatesler suyunu çekene kadar pişirin. İşte o zaman o ekşimsi tat yok oluyor. Menemenin lezzetini ikiye katlamak istiyorsanız da kısık ateşte pişirmenizi tavsiye ediyorum. Acı sevenler damak tatlarına göre tercihen isot ekleyebilirler. Malzeme listeme geçmeden önce nefis bir menemen nasıl yapılır diye merak edenler için hazırladığım videolu menemen tarifime buyrun lütfen.

Menemen İçin Gerekli Malzemeler

  • 2 tane soğan
  • 5-6 tane yeşil biber
  • 5-6 tane domates
  • 3 tane yumurta
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 fincan (Türk kahvesi) sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pulbiber

Menemen Nasıl Yapılır

  • Öncelikle soğanların kabuklarını soyup doğruyoruz.
  • Biberleri de doğruyoruz.
  • Doğradığımız soğan ve biberleri tavaya alıp sıvıyağda soteliyoruz.
  • Soğan ve biberler ölmeye yakın tereyağı ekliyoruz.
  • Domateslerin kabuklarını soyup ister küp küp doğruyoruz, ister rendeliyoruz.
  • Ben genelde yarısını rendelemeyi yarısını da doğramayı tercih ediyorum.
  • Sotelenen soğan ve biberlerin üzerine domatesleri ekliyoruz.
  • Tuz, pulbiber ve karabiberi ekleyip karıştırıyoruz.
  • Tavanın kapağını kapatıp menemenimizi pişmeye bırakıyoruz.
  • Yumurtaları bir kaseye kırıyoruz.
  • Tuz ekleyip iyice çırpıyoruz.
  • Pişen menemenimizin üzerine yumurtaları döküp pişmeye bırakıyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Pamuk Pasta tarifim için BURAYI
  • Ebruli Kek tarifim için BURAYI
  • Yoğurtlu Patlıcan Salatası tarifim için BURAYI
  • Mercimek Köftesi tarifim için BURAYI tıklayın.


Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder