Menemen Konservesi


Bereketim katlanarak çoğalıyor sanki. Ben kendimi evrenin sonsuz ve sınırsız bolluk ve bereketine sevgiyle açıyorum. Bu bereketin bana kolayca akmasına izin veriyorum. Bolluk ve bereket dolu bir hayatı seçiyorum kendime! En güzeli de bu bence. Yüce Allah'ım; kıtlık bilincinde kalmama sebep olan, bereketimi engelleyen her şeyden arınmaya niyet ediyorum. Ben artık bolluk bilincine odaklıyım ve bolluk bilincinde kalmayı seçiyorum. Elimi attığım her şey çoğalıyor, değeri artıyor ve evren benim keyfim, mutluluğum, huzurum için maddi manevi her şeyi bana kolayca sağlıyor. Ve öyle de oldu! Şükürler olsun teşekkür ederim Rabbim.
Merhaba sevgili dostlar bugün tarifime geçmeden önce hepinize pozitif bir düşünce vermek istedim. Hep deriz ya iyi düşünelim iyi olsun veya istemesini bilelim diye. Ne kadar da doğru değil mi ama? Tam da işlerin bitmek bilmediği bir dönemdeyken kışlık menemen konservesinin ilk turunu hazırladım bugün. Ağustos böceği gibi yan gelip yatmak yerine karınca misali çalışmak çok güzel bir duygu bence. 5 kilo domatesten hazırladığım menemen konservelerimi nasıl yaptığımı sizinle de paylaşmak istedim. Kışlık menemen konservesi nasıl hazırlanır diye merak edenler için hazırladığım menemen konservesi tarifime ve detaylarına buyrun lütfen.

Menemen Konservesi İçin Gerekli Malzemeler

  • 5 kilo yumurta domates
  • Yarım kilo sivri biber
  • 3 tane kırmızı biber
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı tuz
  • Kavanoz kapağı

Menemen Konservesi Nasıl Yapılır

  • Domatesleri bol suyla iyice yıkıyoruz.
  • Domateslerin yarısının kabuğunu soyup doğruyoruz.
  • Diğer yarısını da kabuklarını soymadan robottan geçiriyoruz.
  • Kırmızı biberleri de robottan geçirip domateslere karıştırıyoruz.
  • Dibine biriken suyu süzüyoruz.
  • Sivri biberleri yıkayıp ince ince doğruyoruz.
  • Büyük bir tencereye sıvıyağı alıp biberleri soteliyoruz.
  • Üzerine kırmızı biberli domates karışımını ekleyip pişmeye bırakıyoruz.
  • Tuzunu da ilave ediyoruz.
  • Ara ara karıştırıyoruz.
  • Bu sırada su koyduğumuz bir tencerede kavanoz kapaklarını kaynatıyoruz.
  • Domatesler bıraktığı suyun büyük bir kısmını çekince kaynar kaynar kavanozlara dolduruyoruz.
  • Kaynattığımız kapakları kavanozlara sıkıca kapatıp ters  çeviriyoruz.
  • Kapakların ortası iyice çökmüşse iyi tutmuş demektir.
  • Aynı işlemi menemenin tamamına uyguluyoruz.
  • Ters çevirdiğimiz kavanozları bu şekilde bir gece bekletiyoruz.
  • Daha sonra güneş almayan serin bir yere kaldırıp istediğimiz zaman tüketiyoruz.
  • İyi günlerde afiyetle tüketin inşallah.
  • Kışlık Erişte tarifim BURADA
  • Ev Yapımı Domates Salçası tarifim BURADA
  • Çiğ Köfte tarifim BURADA
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder