Krep


Kahvaltılarımızın en sevilen lezzetlerinde biri olan krep tarifim var bugün size. Özellikle kalabalık ailelerde tadına doyum olmaz onun. Peynir çeşitleri, reçel çeşitleri, kahvaltılık çikolata, domates, salatalık ve aklınıza gelen kahvaltılıklarla da uyumu mükemmeldir. Dumanı üstündeki krepleri çocukluğundan beri aynı heyecanla yiyenlerdenim ben de. Ne de heyecanla beklerdim anneannem krepleri pişirirken. Hep de merak edip denemek isterdim. Bu yüzden de ilk mutfak tecrübelerim arasındadır. Şimdiyse ben oğluma yapıyorum o beni heyecanla bekliyor. Benim krep tarifimde bildiğiniz tariflerden farklı olarak kabartma tozu ve sıvıyağ mevcut. Krebe kabartma tozu konmaz diyenler çıkarsa da hiç şaşırmam tabiki. Ama ben böyle daha güzel olduğunu düşünüyorum. Benim elimden veya benim tarifimle krep yiyenler de çok iyi bilirler bu farkı. Her evde her zaman bulunan malzemelerle yapabileceğimiz krebin içerisine beyaz peynir, maydanoz, labne  de ekleyebiliriz. Onu renklendirmek de bizim elimizde. Krep nasıl yapılır diye merak edenler veya tam ölçülü krep tarifi isteyenler için hazırladığım krep tarifime buyrun.

Krep İçin Gerekli Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım paket kabartma tozu (isteğe bağlı)
  • 3 su bardağı un
  • Krepleri pişirmek için sıvıyağ

Krep Nasıl Yapılır

  • Mutfak robotu veya rondonun içine yumurta, süt, su, sıvıyağ, tuz ve sıvıyağı koyup çalıştırıyoruz.
  • Un ve kabartma tozunu da ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  • Robotunuz yoksa aynı işlemi çırpma kabında çırpma teliyle de yapabilirsiniz.
  • Hamurumuz pürüzsüz ve akışkan bir kıvam alınca çırpma işlemine son veriyoruz.
  • Krep tavasını kızdırıyoruz.
  • Yumurta fırçasıyla çok az yağlıyoruz.
  • İster kepçeyle bir kepçe olacak şekilde ister göz kararı aynı ölçüde hamurdan tavaya döküp eşit şekilde her yerine yayıyoruz.
  • Alt kısmı pişince çevirip diğer tarafını da pişiriyoruz.
  • Aynı işlemi hamurun tamamına uyguluyoruz.
  • Kreplerin hepsi pişince servis edip afiyetle yiyoruz.
  • Kişi sayısına göre ölçüleri arttırabilir veya azaltabilirsiniz.
  • Bu ölçüler ortalama 3 kişilik bir kahvaltı için yeterli oluyor.
  • Pamuk Pasta tarifim için BURAYI
  • Şipşak Poğaça tarifim için BURAYI
  • Arnavut Ciğeri tarifim için BURAYI tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder