Karışık Güneş Salçası


Bana göre herşeyin en doğalı ve ev yapımı olanı her zaman için daha makbuldür. Beni tanıyanlar da çok iyi bilir ki herşeyimi evde yapmaya çok meraklıyımdır. Kış hazırlıklarının son sürat devam ettiği şu günlerde bir de ev yapımı nefis bir salça tarifi vereyim dedim size. Bizim çocukluk yıllarımızın en meşhur yiyeceklerinden biri de salçalı ekmektir aklıma gelmişken söyleyim dedim. Ben birçok şeyde olduğu gibi ilk salça yapma deneyimimi de Egenin incisi Muğla'da edindim. Ne de şaşırmıştım pişmesi için güneşe dizilen salçaları görünce. Tabi o salçanın rengini ve lezzetini görünce öğrenip hemen ben de yapmak istedim. Sağolsun canım komşularım bir güzel öğretip yardımcı oldular. Güle oynaya yaptık beraber. Bu salça isminden de anlayacağınız gibi ocakta değil, güneşte pişiyor, İmkanımız varken neden kendimiz yapmak yerine hazır alalım değil mi? Salçamızın tamamen kıvam alıp olması ortalama iki hafta kadar zaman alsa da bu süreç gayet kolay ve keyifli bir şekilde geçiyor. Tuzunu iyi ayarladığımız takdirde 2 yıl aynı tazeliğiyle duruyor. Öyle ocakta pişen salçalar gibi üzeri hemen puflanmıyor. Karışık biber salçasının yapım aşamalarını merak edenler için tüm detaylarıyla hazırladığım karışık güneş salçası tarifime geçelim.

Karışık Güneş Salçası İçin Gerekli Malzemeler

  • 6 kasa salçalık domates
  • 2 çuval kırmızı biber
  • İri tuz

Karışık Güneş Salçası Nasıl Yapılır

  • Domatesleri bol suyla yıkayıp iri iri doğradıktan sonra kovalara (torba da olabilir) dolduruyoruz.
  • Biberleri de iyice yıkıyoruz.
  • Çekirdeklerini ayıklayıp iri iri doğruyoruz.
  • Doğradığımız biberleri domateslerin üzerine ekliyoruz.
  • Üzerlerine bolca kaya tuzu ekledikten sonra kapaklarını kapatıyoruz.
  • Bu şekilde 1 hafta sulanmasını bekliyoruz.
  • Sulandıktan sonra üzerindeki suyun fazlasını süzüyoruz.
  • Bulunduğunuz yerde değirmen varsa orda çektiriyoruz.
  • Eğer değirmen yoksa ya robottan geçiriyoruz ya da süzgeçten ezerek geçiriyoruz.
  • Çekim işlemi de tamamlandıktan sonra tuz ekleyip iyice karıştırıyoruz.
  • Tuzu biraz fazlaca hissedilir şekilde olmalı.
  • Daha sonra salçalarımızı sini ve tepsilere boşaltıp güneşe diziyoruz.
  • Üzerlerine çok ince olmak şartıyla tüller örtüyoruz.
  • Gün içinde ara ara salçalarımızı karıştırıyoruz.
  • Hava durumuna göre ortalama 10-15 gün içerisinde salçalarımız kıvam alıyor.
  • Dikkat etmemiz gereken güneş alan yere koyup ara ara karıştırmak.
  • Salçamız istediğimiz kıvama gelince cam veya plastik kavanozlara dolduruyoruz.
  • Her birinin üzerine bolca zeytinyağı döküp kapaklarını kapatıyoruz.
  • Güneş almayan serin bir yerde muhafaza ediyoruz.
  • Birbirinden lezzetli yemekler yapmanız dileğiyle.
  • Acılı Ezme tarifim için BURAYI
  • Peynirli Çıtır Börek tarifim için BURAYI
  • Bulgurlu Antep Köftesi tarifim için BURAYI
  • Tiramisu tarifim için BURAYI tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder