Peynirli Şerit Poğaça


Bir sürü güzel insan biriktirin hayatınızda. Sizi olduğu gibi seven, halinizden anlayan, dostluğunu, kardeşliğini esirgemeyen.
Hayatın güzel, çirkin her yönünü paylaşabildiğiniz yüreği güzel, İyi ki varsınız diyebileceğiniz insanlar...
Merhaba arkadaşlar bugün ki tarifim peynirli şerit poğaça. Şerit poğaça görünüm olarak benim en sevdiğim poğaçalardan biridir. Şeklinin yapımı zor  ve zahmetli gibi görünse de aslında hiç de öyle değil. Ben bu poğaçalara şekil verirken çok keyif alıyorum ve adeta stres atıyorum. Pamuk gibi mayalı poğaçalarıma ben her seferinde farklı şekiller vermeyi çok seviyorum. Hem yaparken ben keyif alıyorum hem de oğlumun ilgisini çekip daha çok yiyor. Tadı damağınızda kalacak pamuk gibi bir peynirli şerit poğaça nasıl yapılır diye merak ediyorsanız buyrun tarife.

Peynirli Şerit Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 paket instant maya
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yumurta (sarıları üzerine)
  • 6-7 su bardağı un
  • İçi için beyaz peynir

Peynirli Şerit Poğaça Nasıl  Yapılır

  • Yoğurma kabına süt, şeker ve mayayı alıp karıştırıyoruz.
  • Maya etkileşime geçince sıvıyağ, tuz ve yumurta aklarını ekleyip karıştırıyoruz.
  • 6 su bardağı unu eleyerek ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Hamurun kıvamına göre kontrollü olarak un ekliyoruz.
  • Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.
  • Hamurun üzerini kapatıp yarım saat dinlendiriyoruz.
  • Dinlenen hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp bezeler yapıyoruz.
  • Her bir bezeyi elimizle açıyoruz.
  • Açılan hamurun yarı kısmına 1 cm. aralıklarla kesikler atıyoruz.
  • Kesilmeyen kısma beyaz peynir koyup rulo şeklinde sarıyoruz.
  • İki ucunu birbirine yaklaştırıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.
  • Bezelerin tamamına aynı işlemi uyguluyoruz.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
  • Yarım saat de tepsi de mayalandırıyoruz.
  • 200 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Arnavut Ciğeri tarifim için BURAYI
  • Hindistan Cevizli Kurabiye tarifim için BURAYI
  • Kremalı İncirli Kek tarifim için BURAYI tıklayın.
  • Peynirli şerit poğaçaya şekil verme aşamasını daha iyi anlamak istiyorsanız lütfen sizin için hazırladığım videoma buyrun.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder