Peynirli Gül Poğaça

 

Sünger Gibi Bir Gül Poğaça İster misiniz?

Küçük şeylerle mutlu olmayı bilen koca yürekli insanlar hepinize merhaba. Bugün size sünger gibi bir gül poğaça tarifim var. Gül şekli aklıma nerden geldi itiraf edeyim. Ana okulunda oyun hamuruyla gül yapmayı  çok severdim ben. Birgün oğlum poğaça istedi bende farklılık olsun ne yapsam ilgisini çeker ki diye düşünürken aklıma ana okulunda yaptığım güller geldi. O da hamur bu da hamur neden olmasın değil mi? İşte o gün bugündür de en sevdiğimiz poğaça şekilleri arasındadır bu zarif poğaçamız. Kimi zaman sade, kimi zaman peynirli, kimi zaman da patatesli yapıyorum ben bu poğaçayı. Ben bugün peynirli yapmayı tercih ettim. Siz de ne tercih ederseniz onu kullanın iç harcı olarak. Eğer siz de böyle yumuşacık bir gül poğaça yapmak isterseniz peynirli gül poğaça tarifime bir göz atın. Tarifime geçmeden önce sizinle kısa bir hikaye paylaşmak istiyorum.

İyilik Ne Demekti?


Sıcak demir ustasıydı benim babam… Demiri nar gibi kızartan kömürlü körük başında babam… Yaz kış demeden demiri tava getirip, üç kiloluk çekiçle şekillendiren babam… Oluk oluk akan terini silerken, kömür isi yüzünde fırça darbesi gibi duran babam… Gururuyla, namusuyla, kendi deyimiyle “namerde muhtaç olmadan” yaşayan babam.
Bilmem neden o kadar isin, kömürün sıcağın ve terin içinde hep beyaz gömlek, beyaz mendil kullanırdı. Öyle zor para kazanırdı ki babam, ben bu yaşıma kadar öyle terle para kazanan bir adam görmedim.
On yaşlarındaydım, o gün bakkala borcumuzu ödeyecektik, haftalardır para biriktirmişti babam. Babamın demir dövdüğü dükkâna bir adam girdi. “Ustam, çocuğum hasta lütfen yardım et, acil para lazım,” dedi. Babam çekici örse koyup arka cebinden çıkardığı beyazlığı griye dönüşmüş mendille alnındaki terleri sildi. O an göz göze geldik babamla, yorgun ve bitkin gözlerinde mutlu bir kararlılık vardı.
Hiç tereddüt etmeden arka cebine biriktirdiği kâğıt paraları saymadan uzattı yardım isteyen adama. Adam babamın elini öpmeye çalışırken babam müsaade etmeyerek eğildi ve adamın başını kaldırıp göz hizasına getirdi. “Dert etme Bekir, işini gör,” dedi.
O gün ben öğrendim iyilik ne demekti? O gün ben öğrendim adamlık ne demekti? O gün ben öğrendim dostluk ne demekti? Kısık sesle babama, “Bakkal…” diyebildim. Başımı nasırları çat çat olmuş elleriyle okşayarak, “Allah büyük,” dedi. Ve ben yoksulluğun kötü olmayı gerektirmediğini o gün öğrenmiştim.

Peynirli Gül Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 yumurta ( sarısı üzerine)
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yaş veya kuru maya
  • Aldığı kadar un (6-7 su bardağı)
  • İçi için peynir
  • Üzeri için susam

Peynirli Gül Poğaça Nasıl Yapılır
  • Öncelikle yoğurma kabına ılık süt, şeker ve mayamızı alıyoruz. 
  • Bu şekilde mayayı etkileşime bırakıp ön maya işlemi uyguluyoruz.
  • Ardından yumurta, tuz ve sıvıyağı ekleyip karıştırıyoruz.
  • 6 su bardağı unu eleyerek ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Hamurun kıvamına göre kontrollü olarak un ilave ediyoruz.
  • Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
  • Hamurumuzun üzerini kapatıp yarım saat mayalandırıyoruz.
  • Mayalanan hamurun tamamını un serptiğimiz tezgaha döküp yarım cm. kalınlığında açıyoruz.
  • Sonra bir su bardağı yardımıyla hamurdan yuvarlak parçalar elde ediyoruz.
  • 4 tane yuvarlağın uç kısımları birbirinin üzerine denk gelecek şekilde diziyoruz.
  • Uç kısmına peyniri koyup rulo şeklinde sarıyoruz.
  • Sardığımız ruloyu bir bıçakla ortasından kesiyoruz.
  • Kestiğimiz iki parçayı da yağladığımız  fırın tepsisine dik olarak diziyoruz.
  • Her bir rulodan iki tane gül poğaça çıkıyor yani.
  • Hamurun tamamına aynı işlemi uyguluyoruz.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
  • Yarım saat de tepsi de mayalandırıyoruz.
  • 200 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • İrmikli Petek Tatlı tarifim için BURAYI
  • Kırmızı Pancar Turşusu tarifim için BURAYI
  • Trileçe tarifim için BURAYI
  • Peynirli Kolay Börek tarifim için BURAYI tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder