Gevrek Poğaça


Merhaba sevgili takipçilerim hepinize mutlu, huzurlu birgün diliyorum. Her ne kadar puf puf mayalı poğaçaları seviyor olsam da şöyle kıyır kıyır ağızda dağılan gevrek poğaçaların da yeri ayrıdır ben de. Size kahvaltıda veya çay saatlerinizde eşlik edecek nefis bir gevrek poğaça tarifim var bugün. Tazeliğini ve gevrekliğini  ortalama 2-3 gün koruyan mahlep kokulu bir poğaçadan bahsediyorum. Ben bu sefer annemin çok değerli misafirlerine yaptım ve hepsi de çok beğenerek yeyip tarifini istediler. Ben bugün tercihimi peynirli yapmaktan yana kullandım ama siz dilerseniz sade veya farklı bir iç harcı kullanarak da yapabilirsiniz. Şeklini ben kibar minicik poğaçalar halinde yaptım ama siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Yapımı çok pratik ve oldukça kısa sürede hazır olan gevrek poğaça tarifime geçmeden önce sizinle kısa ama çok anlamlı bir hikaye paylaşmak istiyorum.

Bir Çiftçinin Hikayesi

Yıllar önce bir çiftçi, fırtınası bol olan bir tepede bir çiftlik satın almıştı. Yerleştikten sonra ilk işi bir yardımcı aramak oldu.Ama ne yakındaki köylerden ne de uzaktakilerden kimse onun çiftliğinde çalışmak istemiyordu. Müracaatçıların hepsi çiftliğin yerini görünce çalışmaktan vazgeçiyor, burası fırtınalıdır, siz de vazgeçseniz iyi olur diyorlardı. Nihayet çelimsiz, orta yaşı geçkince bir adam işi kabul etti. Adamın haline bakıp 'çiftlik işlerinden anlar mısın?' diye sormadan edemedi çiftlik sahibi. 'Sayılır' dedi adam, 'fırtına çıktığında uyuyabilirim'. Bu ilgisiz sözü biraz düşündü, sonra boş verip çaresiz adamı işe aldı.Haftalar geçtikçe adamın çiftlik işlerini düzenli olarak yürüttüğünüde görünce içi rahatladı. Ta ki o fırtınaya kadar: Gece yarısı, fırtınanın o müthiş uğultusuyla uyandı. Öyle ki, bina çatırdıyordu. Yatağından fırladı, adamın odasına koştu: 'Kalk, kalk! Fırtına çıktı. Her şeyi uçurmadan yapabileceklerimizi yapalım.' Adam yatağından bile doğrulmadan mırıldandı: 'Boş verin efendim, gidin yatın. İşe girerken ben size fırtına çıktığında uyuyabilirim demiştim ya.' Çiftçi adamın rahatlığına çıldırmıştı. Ertesi sabah ilk işi onu kovmak olacaktı, ama şimdi fırtınaya bir çare bulmak gerekiyordu. Dışarı çıktı, saman balyalarına koştu: A-aa! Saman balyaları birleştirilmiş, üzeri muşamba ile örtülmüş, sıkıca bağlanmıştı. Ahıra koştu. İneklerin tamamı bahçeden ahıra sokulmuş, ahırın kapısı desteklenmişti. Tekrar evine yöneldi; evin kepenklerinin tamamı kapatılmıştı. Çiftçi rahatlamış bir halde odasına döndü, yatağına yattı. Fırtına uğuldamaya devam ediyordu. Gülümsedi ve gözlerini kapatırken mırıldandı: 'Fırtına çıktığında uyuyabilirim'
Sıkıntılara zihnen (bilgi, plan), mânen (inanç) maddeten (tedbir)hazırsanız, fırtına çıktığında uyuyabilirsiniz. Hayatınız boyunca sevgiyle kalın.

Gevrek Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 150 gr, margarin veya tereyağı
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5-6 su bardağı un
  • İçin için peynir
  • Üzeri için susam


Gevrek Poğaça Nasıl Yapılır

  • Margarin, sıvıyağ, yumurta, yoğurt, tuz, mahlep ve şekeri yoğurma kabına alıyoruz.
  • 5 su bardağı un ve kabartma tozunu eleyerek ilave edip yoğurmaya başlıyoruz.
  • Hamurun kıvamına göre azar azar un ilave edip yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Ele yapışmayan yumuşacık bir hamur elde ediyoruz.
  • Hamurumuzun üzerini örtüp 10 dakika dinlendiriyoruz.
  • Hamurun tamamını un serptiğimiz tezgahta yarım cm kalınlığında açıyoruz.
  • Bir su bardağı yardımıyla hamurdan yuvarlak parçalar kesiyoruz.
  • Her parçanın içine peynir koyuyoruz.
  • Sonra o yuvarlakları ikiye katlayıp kenarlarına çatalla bastırıyoruz.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
  • 180 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Pişen gevrek poğaçalarımızı servis edip afiyetle yiyoruz.
  • Yoğurtlu Patates Salatası tarifim için BURAYI
  • Ispanaklı Kek tarifim için BURAYI
  • Pastane Kurabiyesi tarifim için BURAYI
  • Haşhaşlı Limonlu Muffinler için BURAYI tıklayın.

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder