Kıymalı Tepsi Kebabı


Fırında yapılan pratik yemekleri sevenler toplanın buraya. Tam da size göre nefis bir tarifim var bugün. Fırında kıymalı tepsi kebabı tarifimden bahsediyorum tabiki. Yapım aşamaları oldukça kolay olan bu yemeğin lezzetine de doyum olmuyor. Hafif olduğu için insanın yedikçe yiyesi geliyor diyebilirim. Sebzelerimizi küp küp doğrayıp iyice karıştırıyoruz. Tabanını halka halka doğranmış soğanlarla kapladığımız fırın tepsimize tüm malzemeyi eşit şekilde yerleştiriyoruz. Sosunu da üzerine gezdirdikten sonra fırın yolculuğuna gönderiyoruz. İşte bu kadar basit ve kısa sürede hazır olan bir ana yemekten bahsediyorum. Misafirler için de çok pratik ve leziz tariflerden biri olan kıymalı tepsi kebabı tarifime geçmeden önce sizinle günün hikayesini paylaşmak istiyorum.

Günün Hikayesi: Verdikçe Çoğalan Şeyler

Bir gün Hızır (a.s.) hamamda yıkanan bir ihtiyarın yanına yaklaşmış. İhtiyar kendi kendine yıkanmaktaymış.
Hızır demiş ki:
– Ey ihtiyar! Gençliğinde yaşlılara yardım etseydin şimdi şu gençler de sana yardım ederlerdi. İhtiyar adam şöyle cevap vermiş:
–Ben gençliğimde yaşlılara yardım ederdim ama zamane gençliği şimdilerde yardım etmez olmuş. Hızır (a.s.) bir taraftan ihtiyar adamın sırtını keselerken bir taraftan da konuşmaya devam etmiş:
–Demek ki yaptığın yardımları içinden gelerek yapmamışsın, Allah’ın sevgisini kazanamamışsın, yoksa ettiğin o hayrı neden görmeyeceksin ki?
İhtiyar adam şöyle demiş:
-Eğer yaptığımı Allah için yapmasaydım, O’nun sevgisini kazanmasaydım, Allah bugün benim sırtımı Hızır’a keseletir miydi? Hızır (a.s.) duydukları karşısında çok şaşırmış. Allah’ım demiş, bana verdiğin Seni sevenlerin listesinde bu ihtiyarın adı yok, bu nasıl olur? Yüce Allah şöyle demiş: “Ey Hızır! Biz, bizi sevenlerin listesini sana verdik ancak bizim sevdiklerimizin listesi bizim yanımızdadır…
” Hz Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî der ki; İnsanın kalbinde saklı öyle şeyler vardır ki verdikçe çoğalır,
Bu hazinelerin başında sevgi gelir. İşte bir dostun bir dosta verebileceği hediyelerden bazıları şunlardır ki; Gönlü rahatlatacak bir TEBESSÜM! … Kalbe kuvvet verebilecek bir tatlı söz … Morali düzeltecek bir takdir … Neşesini yerine getirecek bir şaka … Kızgınlığını söndürecek bir hoşgörü… Hoşa gidecek bir güzel davranış … ALLÂH’ın Râhmetini çekecek bir hayr dua.


Kıymalı Tepsi Kebabı İçin Gerekli Malzemeler

  • 4 tane patlıcan
  • 3 tane patates
  • 5-6 tane yeşil biber
  • 3 tane domates
  • 3 tane soğan
  • 4 diş sarımsak
  • Yarım kilo kıyma
  • Kimyon
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
Sosu için:
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 su bardağı su
  • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ (kıymanız yağlıysa gerek yok)

Kıymalı Tepsi Kebabı Nasıl Yapılır

  • Patlıcanları alacalı soyuyoruz ve acısının çıkması için tuzlu suya ıslıyoruz.
  • Patatesleri soyup küp küp doğruyoruz.
  • Biberleri iri iri doğruyoruz.
  • Domatesleri soyup küp küp doğruyoruz.
  • Sarımsakları soyup ikiye kesiyoruz.
  • Derin bir kaba suyunu süzdüğümüz patlıcanları, patatesleri, kıymayı, biberleri, domatesleri ve sarımsakları alıyoruz.
  • Üzerine kimyon, tuz, karabiber ve pul biber ekleyip iyice karıştırıyoruz.
  • Yağladığımız fırın tepsisinin tabanına önce halka halka doğradığımız soğanları diziyoruz.
  • Üzerine bu karışımı düzgün bir şekilde yayıyoruz.
  • Bir kasede su, sıvıyağ ve salçayı iyice karıştırıp sosumuzu hazırlıyoruz.
  • Hazırladığımız sosu yemeğimizin üzerine gezdiriyoruz.
  • 200 derece ısıtılmış fırında önce altını sonra üstünü pişiriyoruz.
  • Fırından çıkan kıymalı tepsi kebabımızı tane tane dökülen bir pirinç pilavı eşliğinde servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Ispanaklı Mini Köstebek Pasta tarifim için BURAYI
  • Tost Makinesinde Waffle tarifim için BURAYI
  • Kaşarlı Tavuklu Mantar tarifim için BURAYI
  • Katmer Poğaça tarifim için BURAYI tıklayın.
  • Kıymalı Tepsi Kebabı tarifimin videosuna buyrun.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder