Kakaolu Saray Sarması



Tam da yaz günlerine yakışır, hafif mi hafif, lezzetli mi lezzetli bir tarifim var bugün size. Kakaolu saray sarmasından bahsediyorum tabiki. Hazırlanışı çok kolay olan bu tarifi deneyip de başarılı olamayanların ortak sorunu kolay saramamalarıdır. Emin olun bu hiç de sorun değil. Öncelikli olarak dikkat etmemiz nokta muhallebimizin kıvamı. Muhallebi kesinlikle pürüzsüz bir kıvamda olmalı. Gerekirse mikserle çırpmalıyız. Diğer püf noktamız ise tepsimizin tabanına bolca hindistan cevizi serpmek. İşte bu iki noktaya dikkat edersek hiç sorun yaşamadan kolayca sarabiliriz saray sarmalarımızı. Bu tatlıya dair ortak bir sorun var o da sarılan sarmaların çatlaması. Bunun için de muhallebinin kıvamı ve  buzdolabında bekleme süresi çok önemli. Muhallebi akışkan ve pürüzsüz bir kıvamda olmalı ve  buzdolabında gerekenden fazla bekletilmemelidir. Kakaolu saray sarması nasıl yapılır diye merak edenler için hazırladığım kakaolu saray sarması tarifime geçmeden önce sizinle kısa ama çok anlamlı bir anı paylaşmak istiyorum.

Şehit Oğlundan Hayat Dersi

Otobüse binmiş sıcaktan bunalmış halde otobüsün kalkmasını bekliyorum. Otobüs kaçacak diye su almayı unutmuşum ve dilim damağıma yapışmış.Bir delikanlı girdi 10 12 yaşlarda otobüsün kapısından üstü başı pejmürde pasaklı elinde kendisinin yarı boylarında 24 lü su kolisi...
Su isteyen var mı diye sordu ?
Ver Bi tane delikanlı dedim. O getirirken cüzdanı kurcaladım ufaklığım kalmamış. Beş lira verdim alnından akan hakikaten toplumun yüzde doksanının unuttuğu alın terini sildi ufak Ada'm. Ve elini cebine attı onunda iki lira ufaklığı varmış. Tamam dedim delikanlı kalsın beş lira. Yok Dedi gidip bozdurup geliyorum hemen. Dedim o Zaman ver o iki kirayı gerisi kalsın. Oda olmaz Dedi su 1 lira. Tamam dedim borcun olsun bana. Ben borçlanmam dedi. İlla biri borçlanacaksa al suyu sen borçlan. Tamam dedim kızma hadi al parayı o Zaman bozdur gel. Yok Dedi ya otobüs gitmiş olursa tut sen bu parayı ben kendi paramdan bozdurup geliyorum. Dedim ya giderse otobüs ben ne yapacağım o Zaman. Senin paran bende kalsa ben senin gibi birine veremem. Ama sokakta benim gibi su satan çocuk çok! Sen bana veremezsen onlardan birine verirsin hepimizin kaderi aynı bizim sonuçta. Gözlerim dolu dolu baktım beş lira elimde.. Ve gitti bozdurdu geldi dört liramı verdi bana başını okşadım. Kaç su satıyorsun Bi günde dedim 200 kadar Normalde Dedi ama bu gün daha senle siftah yaptım. o niye dedim. Suyum bitmişti almaya gidecektim baktım cuma vakti gelmiş cumayı kıldım su aldım geldim ancak. Peki dedim bu gün kazandığın yetecek mi sana ? Ve bizim bolluk içinde unuttuğumuz hatırlamadığımız bir cümleyi kurdu
" AZIN BEREKETİ OLURMUŞ " babam öyle derdi...
Baban nerede dedim ?
" ŞEHİT oldu. ŞEHİT OĞLUYUM ben " dedi..
Ben ağlıyordum otobüs bize bakıyordu. Derken şöför geldi ve " eyvallah " dedi ufak Ada'm. Dedim bana Dua edermisin ?.
"tamam ama sende bana anneme ve kardeşime edeceksin. Hasta olmayalım ve her gün tok güvende uyuyalım diye..."
Peki dedim söz..
- Bu dört lirayı bir ömür saklayıp her israfımda bakıp vazgeçeceğim inşallah..
Ben bu gün hayat dersi aldım, hemde en hasından...

Kakaolu Saray Sarması İçin Gerekli Malzemeler

Muhallebisi İçin:
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 2 paket vanilin
Arası İçin:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket sade krem şanti
Tabanına Serpmek İçin:
  • 1 su bardağı hindistan cevizi

Kakaolu Saray Sarması Nasıl Yapılır

  • Bir tencereye süt, şeker, un ve kakaoyu alıyoruz.
  • Sürekli karıştırarak orta ateşte kaynayana kadar pişiriyoruz.
  • Kaynadıktan sonra ocağın altını kısıp 5 dakika daha pişiriyoruz.
  • Ocaktan aldıktan sonra tereyağı ve vanilini ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  • İlk sıcağı gidene kadar ara ara çırpmaya devam ediyoruz.
  • Dikdörtgen fırın tepsisinin tabanına hindistan cevizini serpiyoruz.
  • Muhallebiyi eşit şekilde hindistan cevizinin üzerine döküyoruz.
  • Üzerini düzleyip  buzdolabına kaldırıyoruz.
  • Bu esnada krem şantiyi hazırlıyoruz.
  • Derin bir kasede süt ve krem şantiyi kıvam alıncaya kadar çırpıyoruz
  • Muhallebiyi dolaptan çıkarıp üzerine hazırladığımız krem şantiyi eşit şekilde sürüyoruz.
  • Tepsinin üzerini streç filmle kapatıp tekrar buzdolabına kaldırıyoruz.
  • Ortalama 3-4 saat sonra buzdolabından çıkarıyoruz.
  • Muhallebiyi kalın şeritler halinde kesip rulo şeklinde sarıyoruz.
  • Her dilime aynı işlemi uyguluyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Gevrek Poğaça tarifim için BURAYI
  • Kremalı Tavuk tarifim için BURAYI
  • İki Limon Bir Portakal Limonatası tarifim için BURAYI
  • Ciğer Kavurması tarifim için BURAYI tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder