Kedi Dilli Tiramisu


Tiramisu, kedi dili bisküviyle yapılan bir İtalyan tatlısıdır. Ben genelde kakaolu kekle yapmayı tercih etsem de orjinal halini de çok seviyorum. Hazırlaması çok kolay ve az zaman aldığı için kısa süre önce haber veren misafirlerinize rahatlıkla hazırlayabileceğiniz tariflerden biridir. Labne peynirinin kremalara çok yakıştığını düşünenlerden biri olarak ben de tiramisuyu çok seviyorum. Özellikle buzdolabında dinlenmiş haline doyamıyorum. Hem pratik, hem lezzetli, hem de doyumluk bir tatlı ya kim hayır diyebilir ki? Yıllardır bana sorun yaşatmayan ve deneyen herkesin memnun kaldığı tarifimi merak edenler lütfen detaylara buyrun.

 
 

Kedi Dilli Tiramisu İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 paket kedi dili bisküvi
Islatmak İçin:
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı süt
  • 1 yemek kaşığı granül kahve
  • 2 yemek kaşığı şeker
Kreması İçin:
  • 3,5 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 2,5 yemek kaşığı un
  • 2,5 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket labne peyniri
Üzeri İçin:
  • Kakao

Kedi Dilli Tiramisu Nasıl Yapılır

  • Bir tencereye süt, yumurta, şeker, nişasta ve unu alıyoruz.
  • Sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişiriyoruz.
  • Ocaktan alınca da karıştırmaya devam ediyoruz.
  • 5 dakika sonra vanilin ve labne peynirini ekleyip pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpıyoruz.
  • Bir tabakta su, şeker, süt ve kahveyi karıştırıyoruz.
  • Kedidili bisküvileri bu karışıma batırıp ıslattıktan sonra kare borcama diziyoruz.
  • İlk katın dizmesi bitince kremanın yarısını bisküvilerin üzerine döküyoruz.
  • İkinci kat için de kedidillerini ıslatıp diziyoruz.
  • Kalan kremayı da ikinci katın üzerine döküyoruz.
  • Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırıp dinlendiriyoruz.
  • Buzdolabından çıkarınca üzerine kakao eliyoruz.
  • Dilimlere ayırıp servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder