Soslu Biber Turşusu


Merhaba değerli dostlar umarım herşey yolundadır. Her ne kadar kış kendini göstermiş olsa da hala kış hazırlıklarına devam edenler var aramızda tahmin edebiliyorum. İşte ben de o kış hazırlıklarına soslu biber turşusu ekledim ve tarifini sizinle paylaşayım dedim. Çok da iyi yapmışım değil mi? Ben bu tarifimi Muğla'daki evimin bahçesindeki biberlerle yapardım ama bu yıl nasip pazardan almakmış.  Soslu biber turşusu deyince hanımlar biraz şüpheye düşüp acaba tutturabilir miyiz diyorlar. Neden tutturmayasınız ki? Hiç tereddüt etmeden yapıp çok da memnun kalacağınız tarifimle  karşınızdayım. Üstelik hazırlanma aşamalarını video çektim. Umarım faydalı olabilirim. Soslu biber turşusu tarifime geçmeden önce sizinle kısa ama çok anlamlı bir hikaye paylaşmak istiyorum.

En Değerli İyilik

Bir gün hamile bir gelinin canı et istemiş. Kaynanasının 60 tane hayvanı varmış ama gelin kaynanaya bunu söylemekten çekinmiş çünkü kaynanası onun yoğurttan bile yemesine izin vermezmiş. Sonunda gelin düşünmüş ve kedi kesip yemeye karar vermiş. dışarı çıkmış bir kedi bulmuş karşı evin gelini görmüş yanına gelmiş. Ne yaptığını sormuş hamile gelin olanları ona anlatmış et aş erdiğini karşı evin gelinine söylemiş. Evin gelini benim kayınbabam hacda onun bir sürü hayvanı var bir tanesini kesip sana yedirsem hiç bişey Anlamaz demiş ve bu böylede olmuş karşı evin gelini hamile gelin için hayvan kestirmiş ve etini hamile geline yedirmiş. Neyse günler geçmiş kayınbabası hacdan gelmiş ve direkt gelinin yakasına yapışmış. Sen bu dünyada nasıl bi iyilik yaptın ne gibi büyük bir amel işledin ki hacda seni kabeyi 7 defa tavaf ederken gördüm hatta sen olduğuna inanmadım eteğinin ucunu kestim demiş. Gelin koşa koşa gitmiş ve eteğine baksa ki eteği gerçekten kesikmiş. Yani hamile bir kadına istediğini yedirmek hacca gitmek kadar sevapmış.


Soslu Biber Turşusu İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 kilo acı biber
  • Yarım kilo kapya biber
  • 3 kilo domates
  • 2 su bardağı üzüm sirkesi
  • 2 baş sarımsak
  • 1 çay bardağı kaya tuzu
  • 1 çay bardağı şeker
  • Yarım limonun suyu (limontuzu da olabilir)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı

Soslu Biber Turşusu Nasıl Yapılır

  • Domatesleri iyice yıkıyoruz. Kabuklarını soymadan robottan geçiriyoruz.
  • Kapya biberleri de iyice yıkayıp robottan geçiriyoruz.
  • Sarımsakların kabuklarını soyup robottan geçiriyoruz.
  • Domates, kapya biber ve sarımsakları derin bir leğende birleştiriyoruz.
  • Yarım limonun suyunu sıkıyoruz.
  • Üzüm sirkesini ilave ediyoruz.
  • Tuz ve şekeri ilave ediyoruz.
  • Biberleri de ekleyip karıştırıyoruz.
  • Zeytinyağını da ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.
  • Hazırladığımız karışımı konserve kavanozlarına dolduruyoruz.
  • Kaynattığımız kapakları sıkıca kapatıp kavanozları ters çeviriyoruz.
  • Ertesi gün hepsini buzdolabı veya serin bir yere kaldırıyoruz.
  • 15 gün sonra hazır olan soslu biber turşumuzu afiyetle yiyoruz.
  • Şekerpare tarifim BURADA
  • Süslü Kek tarifim BURADA
  • Bazlama tarifim BURADA
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder