Karbonatlı Poğaça


Merhaba sevgili takipçilerim hepinize mutlu, huzurlu birgün diliyorum. Her ne kadar puf puf mayalı poğaçaları seviyor olsam da şöyle kıyır kıyır ağızda dağılan karbonatlı poğaçaların da yeri ayrıdır ben de. Size kahvaltıda veya çay saatlerinizde eşlik edecek nefis bir gevrek karbonatlı tarifim var bugün. Tazeliğini ve gevrekliğini  ortalama 2-3 gün koruyan mahlep kokulu bir poğaçadan bahsediyorum. Ben bu sefer annemin çok değerli misafirlerine yaptım ve hepsi de çok beğenerek yeyip tarifini istediler. Ben bugün tercihimi peynirli yapmaktan yana kullandım ama siz dilerseniz sade veya farklı bir iç harcı kullanarak da yapabilirsiniz. Şeklini ben kibar minicik poğaçalar halinde yaptım ama siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Karbonatlı poğaça nasıl yapılır diye merak edenler için hazırladığım karbonatlı poğaça tarifime buyrun.

Karbonatlı Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Yarım çay kaşığı mahlep
  • Aldığı kadar un
  • İçi için beyaz peynir

Karbonatlı Poğaça Nasıl Yapılır

  • Yoğurma kabına sıvıyağ, yumurta, yoğurt, şeker, tuz ve mahlebi alıp karıştırıyoruz.
  • 3 su bardağı un ve karbonatı eleyerek ilave ediyoruz.
  • Hamur ele yapışmayan bir kıvam alana kadar yoğuruyoruz.
  • Hamurun kıvamına göre azar azar un ilavesi yapıyoruz.
  • Yoğurma işlemi biten hamuru  10 dakika dinlendirip un serptiğimiz tezgahta açıyoruz.
  • Bir su bardağı veya yuvarlak kalıp yardımıyla hamurdan parçalar kesiyoruz.
  • Her bir parçanın içine beyaz peynir koyup kapatıyoruz.
  • Çatalla kenarlarına bastırıyoruz.
  • Şekil verdiğimiz karbonatlı poğaçalarımızı yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
  • 190 derece ısıtılmış fırında altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Maydanozlu Poğaça tarifim BURADA
  • Limonlu Alman Pastası tarifim BURADA
  • Rus Salatası tarifim BURADA
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder