Tv. Battaniyesi Örneği



Örgü örmek insanı en iyi motive eden rahatlatan etkinliklerden biridir bence. Örgü örerken hem deşarj olmayı başarırız hem de üretip birşeyler ortaya çıkarmayı. Biz bayanlar örgü örmeyi de kenarda kalanları değerlendirmeyi de çok severiz. Açıkçası neye elimizi sürersek onu güzelleştirdiğimizi düşünüyorum ben. Örgü örmek benim için en iyi terapilerden biri doğrusu. Üretmek de doğamızda var zaten. Kıyıda köşede artık ipler olur da biz değerlendirmezmiyiz hiç? Annemin evinde rengarenk lif ipleri vardı. Baktım tek renkten ortaya bişey çıkacak gibi değil ben de hepsini bir araya getirip değerlendirmeye karar verdim. Sadece ara sıralarda kullanmak için krem rengi lif ipi aldım ve diğer sıraları rengarenk ördüm. Örnek dolgulu olduğu için biraz zaman aldı ama sonuç buna değdi. Siz bu örnekle bebek battaniyesi veya yatak örtüsü de örebilirsiniz. Görüntüsü gerçekten harika oluyor. Eğer siz de elinizdeki artık ipleri değerlendirmek ve hoş vakit geçirmek için bir tv. battaniyesi örmek isterseniz bu örneğime bir göz atabilirsiniz. Peki bu tv. battaniyesi nasıl örülür? Haydi buyrun detaylara.

Tv. Battaniyesi Örmek İçin Gerekli Malzemeler

  • 3 tane beyaz veya krem rengi lif ipi
  • 4-5 tane istenilen renkte lif ipi (Ben artık ipleri değerlendirdim)
  • makas
  • 4 numara tığ

Tv . Battaniyesi Nasıl Örülür

  • Öncelikle krem rengi iple istenilen boyuta göre zincir çekiyoruz.
  • Sonra ikişer zincir aralıklarla kutucuklar yapıyoruz.
  • Bu şekilde ilk sıra bitmis oluyor.
  • Örgümüzün her iki kenarı da boş kutucuklardan oluşacak buna dikkat ediyoruz.
  • İkinci sırada ise 3 boş kutucuk bir dolu kutucuk şeklinde örmeye devam ediyoruz.
  • Üçüncü sırada da alttaki dolu kutucuğun sağ ve solunu da doldurarak yani toplamda 3 dolu kutucuk 2 boş kutucuk şeklinde örüyoruz.
  • Dördüncü sırada da ikinci sıradaki gibi örüyoruz ve dolu kutucuklardan artı şeklini oluşturuyoruz.
  • Beşinci sırayı tamamen boş kutucuk şeklinde örüyoruz.
  • Bu aşamada diğer rengimize geçiyoruz.
  • En başta kenara denk gelen boş kutucuğu örüyoruz.
  • Yanına bir dolu kutucuk örüp iki zincir çekiyoruz.
  • Tığın üzerine ip alarak alttaki boş kutucuğa batarak 3 sefer ip topluyoruz.
  • Aynı şekilde v şekli oluşturan 5 kutucuktan ip topluruz.
  • Sonra tığın üzerine ip alıp topladığımız ipleri topluyoruz.
  • Böylece çiçeğimizi oluşturuyoruz.
  • İki zincir çekip bir dolu kutucuk yaptıktan sonra sıra boyunca aynı işlemi uyguluyoruz.
  • Yazıyla anlamayanlar için ben bir de video hazırladım. Şimdi buyrun bebek battaniyesi örneğimiz videosuna.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder