Şipşak Poğaça


Evinizde bir poğaça canavarı varsa bir acil durum poğaçası tarifine ihtiyacınız var demektir. Hele bir de o canavar bizim evdeki gibiyse vay halinize. İşte böyle durumlarda çabucak yaptığım pamuk gibi bir poğaça tarifim var benim. Adını da şipşak poğaça koydum. Şipşak poğaçayı evinizde her zaman bulunan malzemelerle kısa bir sürede hazırlayabilirsiniz. Dışı kıyır içi pamuk gibi bir poğaça oluyor. Ben dün sahura kalkınca hemen hamurunu hazırlayıp fırına attım. Ben çayı demleyip sofrayı hazırlayana kadar onlar piştiler. Sıcak sıcak afiyetle yedik. Benim oğlum içli yemediği için ben peyniri hamurun içine direk katıp yoğuruyorum. İsterseniz siz de bu şekilde yapabilirsiniz. Hem şekil verme aşaması da böyle çok daha az zaman alıyor. Siz de hem çabuk hazırlanan hem de tadına doyulmayan bir poğaça tarifi istiyorsanız bu tarifimi mutlaka denemelisiniz. Şipşak poğaça nasıl yapılır merak ediyorsanız buyrun detayları.

Şipşak Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un
  • İsteğe  göre iç harcı

Şipşak Poğaça Nasıl Yapılır

  • Yoğurma kabına yumurtanın akını, sıvıyağı, yoğurdu,tuz ve şekeri alıp karıştırıyoruz.
  • 3 su bardağı un ve kabartma tozunu eleyerek ekliyoruz ve yoğurmaya başlıyoruz.
  • Hamurun kıvamına göre azar azar un ekleyerek yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Ele yapışmayan, yumuşacık bir hamur elde ediyoruz.
  • Hazır olan hamurdan parçalar koparıp şekil veriyoruz.
  • İsteğe göre iç harc koyuyoruz.
  • Yağlanmış fırın tepsisine dizdiğimiz poğaçalarımızın üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
  • Tepside 10 dakika dinlendiriyoruz.
  • 200 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • İyi demlenmiş bir çay eşliğinde şipşap poğaçalarımızı servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Fırında Köfteli Patates tarifim için BURAYI
  • Şehriyeli Yeşil Mercimek Salatası tarifim için BURAYI
  • Kremalı İncirli Kek  tarifim için BURAYI tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder