Kıymalı Biber Dolması



Biber dolması mutfağımızın vazgeçilmezlerinden biridir. Yanına bolca yoğurt olduğu zaman tek başına bir öğün olmaya yeterlidir benim için. Ben etli ve kıymalı yemekleri çok seven biri olarak biber dolmasını genellikle kıymalı tercih ediyorum. Biraz sonra detaylarını vereceğim ve kolaylıkla yapacağınız kıymalı biber dolması tarifimde belki size farklı gelecek bir detay var. Bu detay dolmalık biberlerimi doldurmadan önce kızartıyor olmam. Ben bu detayı kayınvalidem sayesinde keşfettim. Ne zamanki biberleri kızartarak yaptım dolmanın daha lezzetli olduğunu farkettim. Ayrıca eşit pişmeme sorunu da olmuyor böylece. O gün bugündür de hep kızartarak yaparım biber dolmasını. Tarifimde de özellikle belirtmek istedim. Bildiğimizden vazgeçmeyelim veya kızartmaya vaktim yok derseniz yine kendiniz bilirsiniz. İç harcına gelince ben içleri daima pişirmekten yanayım ama çiğden koymak yine sizin tercihiniz. Yapılış aşamalarını da resimli olarak anlatmaya çalıştığım tarifimi umarım siz de beğenirsiniz. Kıymalı biber dolması nasıl yapılır diye merak edenler veya akşama şöyle güzel bir biber dolması yapayım diyenler haydi buyrun tarifimin detaylarına.

 

Kıymalı Biber Dolması İçin Gerekli Malzemeler

  • 12 adet orta boy dolmalık biber
  • 1 büyük kuru soğan
  • 100 gr. kıyma
  • 1 adet domates
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Pulbiber
  • Tuz
  • Karabiber
  • Bir tutam maydanoz
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
Biberleri Kızartmak İçin:
  • Sıvıyağ
Ağızlarına Kapatmak İçin:
  • 1 adet domates
Sosu İçin:
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Kaynamış su (2 su bardağı kadar)

Kıymalı Biber Dolması Nasıl Yapılır

  • Dolmalık biberlerin kapaklarını çıkarıp içlerini boşaltıyoruz.
  • İyice yıkayıp suları süzülsün diye süzgece alıyoruz.
  • Biberlerin suları iyice süzülene kadar iç harcımızı hazırlamaya başlıyoruz.
  • Soğanı soyup yemeklik doğruyoruz.
  • Sıvıyağda soğanı öldürüyoruz.
  • Üzerine kıymayı ilave edip suyunu çekene kadar kavuruyoruz.
  • Domatesin kabuğunu soyup küp küp doğradıktan sonra kıymanın üzerine ilave ediyoruz.
  • Salça, tuz, pulbiber ve karabiberi de ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
  • Yıkayıp suyunu süzdüğümüz pirinci de ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
  • Yıkayıp ince ince kıydığımız maydanozu da ekleyip ocaktan alıyoruz.
  • Suyu süzülen dolmalık biberleri çok hafif bir şekilde sıvıyağda kızartıyoruz.
  • Kızaran biberlerin içlerini doldurup tencereye diziyoruz. 
  • Üzeri için ayırdığımız domatesi doğrayıp her dolmanın üzerine kapak yapıyoruz.
  • Sos için bir kaseye aldığımız salçaya kaynamış su ekleyip karıştırıyoruz.
  • Hazırladığımız sosu dolmaların üzerlerinden gezdirerek tencereye döküyoruz.
  • Hazırladığımız sos dolmaların yarısını geçecek hizada olmalı.
  • Hazır olan kıymalı biber dolmalarımızı orta ateşte pişmeye bırakıyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Midye Börek tarifim için BURAYI
  • Sakız Tatlısı tarifim için BURAYI
  • Limonata tarifim için BURAYI tıklayın.
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder