Ev Yapımı Tereyağı


Mis gibi köy tereyağına hayır diyebilecek olan yoktur sanırım. Sizi bilmem ama benim mutfağımın olmazsa olmazlarındandır tereyağı. Birçok yemekte, kurabiyelerde,kahvaltılarda vazgeçilmezimdir. Tabi şimdi eskisi gibi köy yayıklarından yok evlerimizde. O yüzden biz de elimizdeki imkanlara göre yöntem geliştiriyoruz. Kimimiz mutfak robotunda, kimimiz cam kavanozda kimimiz de ayran sürahisinde yapar olduk tereyağımızı.Yoğurdunu kendi yapanlar özellikle size yoğurt kaymağından tereyağı yapımı tarifimi hazırladım. Biz ailecek yoğurt kaymağını yemediğimiz için ben hemen üzerinden sıyırıp alıyorum. Onu da bir saklama kabına koyup buzluğa atıyorum. Birkaç seferki yoğurt kaymağını buzluktan çıkarıp oda sıcaklığına getiriyorum. Sonra ayran sürahisine koyup üzerine su ekliyorum. Bu şekilde çırpmaya başlıyorum. Yağın donması için suyu olabildiğince soğuk kullanıyorum. Hatta buz ekliyorum suya. Uzun bir çırpma işleminden sonra ayrışan yağları bir tahta kaşıkla alıyorum. Ayırdığım yağı yıkayıp bir kaba dolduruyorum.İşte bu kadar basit bir işlemi isteyen herkes evinde yapıp harika bir tereyağına sahip olabilir. Evde tereyağı nasıl yapılır diye merak edenler için hazırladığım ev yapımı tereyağı tarifime buyrun lütfen.

Ev Yapımı Tereyağı İçin Gerekli Malzemeler

  • Birikmiş yoğurt kaymağı
  • Ayran sürahisi, cam kavanoz veya mutfak robotu
  • Soğuk su
  • Buz

Evde Tereyağı Nasıl Yapılır

  • Birkaç seferlik yoğurdun mayasını buzlukta biriktiriyoruz.
  • Biriken yoğurt kaymaklarını buzluktan çıkarıp oda sıcaklığına getiriyoruz.
  • Kaymakları ister cam kavanoza koyup üzerine soğuk su ekleyerek çalkalıyoruz.
  • İster  yine üzerine soğuk su ekleyip robottan geçiriyoruz.
  • İsterseniz de benim yaptığım gibi ayran sürahisine kaymakları doldurup üzerine soğuk su ekliyoruz.
  • Çırptıkça buz veya soğuk su ekliyoruz.
  • Yağ donmaya başlayınca tahta kaşıkla alıp ayrı bir kaba koyuyoruz.
  • Soğuk suyla iyice yıkayıp bir saklama kabına alıyoruz.
  • Afiyetle yeyin inşallah.
  • Muhallebili Tart Kek tarifim BURADA
  • Tepside Basma Kadayıf tarifim BURADA
  • Karaköy Poğaçası tarifim BURADA
  • Badem Salata tarifim BURADA
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder