Buzluk İçin Biber Kızartması


Mutlu, huzur dolu bir günde hepinize merhaba sevgili dostlar.. Her ne olursa olsun hayatta; gönül gözümüzle bakmayı, gönül dilimizi kullanmayı bırakmayalım. Vazgeçmeyelim birbirimizden. Kazanmak varken, sevgimizi kaybetmelere tutsak olmayalım. Aynı dili konuşmak güzeldir, lakin aynı duyguyu yaşamak ve paylaşmak bir başka güzeldir. Gönül dilidir işte bu; insanları pekiştiren, birbirine sarıp sarmalayan, vicdani ve insani duygularımızı kuvvetlendirip iyiliğe, güzelliğe kök salan manevi bir cevherdir, bizi kendimize yakınlaştıran...Gönül gözüyle bakabildikten sonra hayata, insanlara ve olaylara; sevgi, başarı ve zafer daima bizden yana olacaktır. Yeter ki sevmekten, birbirimizi dinlemekten, gönül dilimizi kullanmaktan vazgeçmeyelim.
Ben de bütün ev hanımları gibi son sürat kış hazırlıklarıma devam ediyorum. Ağustos böceği gibi yan gelip yatmak yok öyle, karınca misali, çalışalım biz. Bugün de domates soslu biber kızarttım ve paketleyip buzluğuma yerleştirdim. Bakmayın öyle son sürat dediğime. Ben öyle herşeyden dolu dolu koymam buzluğa. Azar azar koyarım ama çeşit çok olur. Sonuçta kışın da kendine göre birbirinden faydalı ve lezzetli sebzeleri var. Hep yazlık sebzelerden tüketirsek kışın ne anlamı kalır değil mi? Uzmanlar yağda kızartılan sebzelerin dondurulmasının sakıncalı olduğunu söyledikleri için  ben direkt olarak bol yağda kızartmıyorum artık biberlerimi. Önce çok az yağda biberleri soteliyorum. Ardından doğradığım domatesleri ekleyip beraber pişiriyorum. Paketlemeyi ise her zaman ki gibi yassılayarak yapıyorum. Bu şekilde buzluğum daima çok düzenli oluyor ve aradığımı kolaylıkla bulabiliyorum. Sözü fazla uzatmadan buzluk için biber kızartması yapımının detaylarına geçelim.

Biber  Kızartması İçin Gerekli Malzemeler

  • 2 kilo sivri biber
  • Yarım kilo yumurta domates
  • Tuz
  • 1 fincan sıvıyağ

Buzluk İçin Biber Kızartması Nasıl Yapılır

  • Biberleri yıkayıp iri iri doğruyoruz.
  • Sıvıyağ koyup kızdırdığımız kızartma tavasında biberleri soteliyoruz.
  • Domateslerin kabuklarını soyup doğradıktan sonra sotelenen biberlerin üzerine ekliyoruz.
  • Bu şekilde suyu azalana kadar pişiriyoruz.
  • Tuzunu ekleyip karıştırıyoruz.
  • Soğuduktan sonra buz dolabı poşetlerine doldurup paketliyoruz.
  • Her bir paketi resimlerde gördüğünüz gibi yassılıyoruz.
  • Buzluğa yerleştirip dilediğimiz zaman çıkarıp ısıtıyoruz.
  • Afiyetle yeyin inşallah.
  • Buzlukta Kıyma Saklama tarifim BURADA
  • Dereotlu Poğaça tarifim BURADA
  • Zeytinli Çiçek Poğaça tarifim BURADA
  • Kaşarlı Tavuklu Mantar tarifim BURADA
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder