Et Kavurma


Her yeni gün, tazelenen umutların, çoğalan sevgilerin habercisidir.. Her gününüzün, bir öncekinden güzel olması dileğiyle hepinize merhaba.. Hazır evler et dolmuşken şöyle yumuşacık, lokum kıvamında bir et kavurması tarifi vermezsem olmaz değil mi? Ben tarifi bir ölçülük olarak hazırladım ama dilerseniz daha fazla yapıp dondurabilirsiniz. Mesela ben bir tepside dondurup daha sonra kalıp kalıp kesip paketliyorum. Bu şekilde ister buzlukta ister buz dolabının alt kısmında muhafaza edip istediğim zaman kullanıyorum. Her evin, her ailenin hatta herkesin kendine has bir et kavurma şekli var biliyorum ama ben de kendi yöntemimi sizinle paylaşmak istedim. Tariften sonra kavurma öyle yapılmaz böyle yapılır gibi yorumların geleceğinden de hiç şüphem yok. Her türlü fikre de eleştiriye de açığım ama benim tarifimi denemeden olumsuz yorum yapmanızı istemiyorum. Bu ricam sadece benim için değil her tarif yazarı için. Emin olun kimse deneyip memnun kalmadığı veya çevresindekilerin beğenmediği bir tarifi sizinle paylaşmaz. Sözü fazla uzatmadan lokum kıvamında et kavurması nasıl yapılır diye merak edenler için hazırladığım et kavurması tarifime geçmek istiyorum.

Et Kavurma İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 kilo dana eti ( iç yağı da olursa daha iyi olur)
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • Kekik
  • Pul biber

Lokum Kıvamında Et Kavurma Nasıl Yapılır

  • Etlerimizi hiç su eklemeden sadece sıvıyağ ile düdüklü tencereye alıyoruz.
  • Kapağını kapatıp etler suyunu çekene kadar orta ateşte pişiriyoruz.
  • Daha sonra bir tavaya alıyoruz.
  • Tereyağını ekleyip kısık ateşte istediğimiz kadar kavuruyoruz.
  • Pişmeye yakın tuz, kekik ve pul biber ilave diyoruz. 
  • Dibinin suyu duru bir renk aldığında kavurmamız hazır demektir.
  • Özellikle tuzunu etimiz piştikten sonra atmaya özen gösteriyoruz. Çünkü tuz pişmeden atıldığında eti sertleştiriyor.
  • Pişen kavurmamızı sıcak sıcak servis edip afiyetle yiyoruz.
  • Fırında Köfteli Patates tarifim BURADA
  • Limonata tarifim BURADA
  • Trileçe tarifim BURADA
  • Peynirli Kolay Börek tarifim BURADA

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder