Çiğden Domates Konservesi


Bugün de iyisiyle kötüsüyle son buldu. Gün evrildi akşam oldu. Hiç düşünüyor muyuz, ömür satılırsa saniyesini kaç liraya alırız diye? Bütün varlığımızı versek bile, su gibi hoyratça harcadığımız ömrümüzün bir saniyesini bile alamayız...Ömrünüzün kıymetini bilenlerden olmayı ümit eder hayırlı, huzurlu akşamlar dilerim efendim. Ee bayram telaşını da atlattığımıza göre kaldığımız yerden kış hazırlıklarımıza devam edelim değil mi? Hatırlarsanız geçen hafta menemen konservesi tarifimi paylaşmıştım sizinle. Bugün de çiğden domates konservesi tarifimi paylaşmak istiyorum. Muğla'da canım hacı teyzemin bana yaptığı iyiliklerden biridir bu tarif. Ben domateslerimi soyar doğrar kavanozlara doldururdum. O da kapısının önünde odun ateşiyle kaynatırdı konservelerimi. Şimdi ocağa talim olsam da yine vazgeçmiyorum çiğden domates konservemden. Çünkü ben bu yöntemle hazırlanan domatesleri çok seviyorum. Kışın kavanozu açtığımda aynı taze gibi yemeklerimde, çorbalarımda ve birçok şeyde kullanabiliyorum. Üstelik pişirerek hazırladığımız konservedeki hafif ekşimsi tat da olmuyor en çok da bu farkı seviyorum. Eminim denediğiniz zaman sonuçtan siz de çok memnun kalacaksınız. Çiğden domates konservesi nasıl hazırlanır diye merak edenler için hazırladığım  çiğden domates konservesi tarifime buyrun.

Çiğden Domates Konservesi İçin Gerekli Malzemeler

  • 5 kilo yumurta domates
  • 2 tane kapya biber
  • 2 yemek kaşığı tuz
  • Konserve kavanozu
  • Hiç kullanılmamış kavanoz kapağı

Çiğden Domates Konservesi Nasıl Yapılır

  • Kabuklarının kolay soyulması için domatesleri  sıcak suya ıslıyoruz.
  • Domateslerin kabuklarını soyup doğruyoruz.
  • Kapya biberleri de yıkayıp doğruyoruz.
  • Domates ve biberlere tuz ekleyip karıştırıyoruz.
  • Bu karışımı kavanozlara dolduruyoruz.
  • Kapaklarını sıkıca kapatıyoruz.
  • Büyük bir tencereye kavanozları dizip tencereyi suyla dolduruyoruz.
  • Bu şekilde kaynatıyoruz.
  • Hazır olan kavanozları ters çevirip bir gece bekletiyoruz.
  • Bu şekilde vakkumlamış oluyoruz.
  • Daha sonra güneş görmeyen bir yerde muhafaza edip arzu ettiğimiz zaman kullanıyoruz.
  • Afiyetle tüketmeniz dileğiyle hoşçakalın.
  • Yoğurtlu Patates Çanakları tarifim BURADA
  • Nohut Salatası tarifim BURADA
  • Süslü Kek tarifim BURADA
  • Bazlama tarifim BURADA
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder