Tereyağlı Pamuk Poğaça


Merhaba değerli dostlar.. Bugün size tereyağlı pamuk poğaça tarifim var. Birkaç gün tazeliğini koruyan bu poğaçaları buzluğa atıp çıkardığınızda da aynı tazeliği bulacaksınız. Tereyağının etkisiyle hem daha lezzetli hem de sünger gibi olan bu poğaçayı eminim sizler de çok seveceksiniz. Ben kolaya kaçıp yuvarlak şekil verdim ama siz dilediğiniz şekli verip, isteğe göre iç harcı kullanabilirsiniz. Tereyağlı pamuk poğaça nasıl yapılır diye merak edenler olur diye ben yapım aşamalarına video çekip youtube kanalımda yayınladım. Bu arada videolu tariflerime buradan ulaşabileceğiniz gibi youtube kanalım flamingo hobbys'den de ulaşabilirsiniz. Oraya da abone olup, beğeni ve yorum bırakırsanız çok mutlu olurum. Neyse ben sözü daha fazla uzatmadan tereyağlı pamuk poğaçanın videosunu paylaşayım.Videonun ardından paylaşacağım kısa ve anlamlı hikayeyi de okumanızı tavsiye ediyorum.

Topal Tilki Mi Yoksa Yiğit Aslan Mı Olmak İstersiniz?

Adam, ormanda dolaşırken, çalıların arasında bir tilki görmüş. Ama bu tilkinin dört ayağı da sakatmış. Adam, bu tilki böyle nasıl yaşıyor, merak etmiş. İzlemeye başlamış. Birden çalıların arasından ağzında bir tavukla bir aslan çıkmış gelmiş. Aslan tavuğun yarısını tilkiye vermiş, diğer yarısını kendi yemiş ve çekip gitmiş.
Adam bu mucize karşısında donmuş kalmış.
“Allah’ım” demiş, “Sen kullarını nasıl koruyup kolluyorsun. Ben de sana teslim oluyor ve kendimi sana bırakıyorum.” Ve gitmiş bir ağacın altına oturmuş, beklemeye başlamış. Bir gün geçmiş, iki gün geçmiş hiçbir şey olmamış. Adam açlıktan ölecek. Ellerini açmış, göğe seslenmiş
“Allahım beni görmüyor musun?” Gökten bir ses gelmiş: “Görüyorum da şaşırıyorum, neden sakat tilkiyi taklit ettin de, o yiğit aslanı taklit etmedin?”
Sık sık kendinize bakın. Kimi oynuyorsunuz, tilkiyi mi, aslanı mı?
Ne zaman birilerinden bir şeyler bekliyorsanız bilin ki siz topal tilkisiniz.
Ya siz...

Tereyağlı Pamuk Poğaça İçin Gerekli Malzemeler

  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 paket yaş maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 5,5 su bardağı un
  • 50 gr. tereyağı (hamur mayalandıktan sonra eklenecek)
Üzeri İçin:
  • Susam veya çörekotu

Tereyağlı Pamuk Poğaça Nasıl Yapılır

  • Yoğurma kabına süt, maya ve şekeri alıp karıştıralım.
  • 5 dakika bekleyip ön maya işlemi uygulayalım.
  • Yumurta, sıvıyağ ve tuzu ekleyip karıştıralım.
  • 5 su bardağı unu ekleyip yoğurmaya başlayalım.
  • Yarım su bardağı un daha ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.
  • Hamurun üzerini örtüp 45 dk. mayalandıralım.
  • Mayalanan hamurun havası çıksın diye tekrar yoğuralım.
  • Ardından erittiğimiz tereyağını ekleyip yoğuralım.
  • Hamurdan parçalar koparıp bezeler yapalım.
  • Bezeleri yağlanmış fırın tepsisine dizelim.
  • 15 dakika da tepside mayalandıralım.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpelim.
  • 200 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.
  • Fırından çıkan tereyağlı pamuk poğaçalarımızı afiyetle yiyelim.
  • Sivas Katmeri tarifim BURADA
  • Ispanaklı Tepsi Böreği tarifim BURADA

Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder