Limonlu Dondurma Kaşığı Kurabiyesi


Yıllardır her sabah bir gülümseyiş bıraktım kapınıza, bir çiçek ve bir sözle seslenmek, dokunmak istedim ruhunuza. Küçücük de olsa gülümseme yaratmak istedim yüzünüzde ve bir sevinç olsun istedim kalbinizde umutla birlikte yeşeren. Umut dedim hep, umut olsun yüreğimizde. Beton yolların arasında yeşerip çiçek açan dalları unutmayın istedim. Ve cümlelerimizin içinde umut varsa yeşereceğine inandım bir gün mutlaka. Bir kez daha, bir kez daha ve inanarak tekrarlıyorum.
Cümlelerimizin içinde umut varsa, yeşerecektir bir gün mutlaka. Yeter ki suyunu esirgemeyelim...
Merhaba sevgili dostlar yepyeni bir günden hepinize merhaba. İçinizi ısıtan çay ve kahvelerinizin yanında afiyetle yiyeceğiniz bir kurabiye tarifim var bugün size. Yapımı oldukça kolay olan limonlu dondurma kaşığı kurasiyesini yarım saat içinde hazırlamanız mümkün. Çayınız demlenirken yapmaya başlasanız çayın yanına hazır olur. O derece zahmetsiz bir kurabiyeden bahsediyorum yani. Üstelik bu kurabiyeyi yerken pastaneden almış gibi hissedeceksiniz. Ağızda dağılışı ve bayatlamayışı onu daha da sevdirecek sizlere. Dondurma kaşığı kurabiyesi benim acil durum kurabiyelerimden biridir. Kimi zaman damla çikolatalı, kimi zaman fındıklı, kimi zaman da cevizli yaparım. Bugün ise mis kokan limon kabuğunu rendeleyip kullandım ve harika oldu. Eğer siz de evinizde bu nefis lezzeti hazılayıp yemek istiyorsanız buyrun limonlu dondurma kaşığı kurabiyesinin tarifine.

Limonlu Dondurma Kaşığı Kurabiyesi İçin Gerekli Malzemeler

  • 250 gr. pastacı margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 2 limon kabuğu rendesi
  • Alabildiğince un

Limonlu Dondurma Kaşığı Kurabiyesi Nasıl Yapılır

  • Margarin, sıvıyağ,pudra şekeri yumurta ve nişastayı yoğurma kabına alıp yoğurmaya başlıyoruz.
  • Kabartma tozu, vanilin ve 4 su bardağı unu eleyerek ilave ediyoruz.
  • Yoğurmaya devam ettiğimiz hamur ele yapışmayan yumuşak bir kıvam alana kadar un ilave ederek yoğurmaya devam ediyoruz.
  • 2 tane limonun kabuğunu rendenin en ince bölümünde rendeleyip hamura ilave ediyoruz.
  • Kıvam alan hamurdan dondurma kaşığıyla parçalar alıp çıkarıyoruz.
  • Çıkardığımız her parçayı yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.
  • 180 derece ısıtılmış fırında çok hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.
  • Kartopu Kurabiye tarifim BURADA
  • Paskalya Çöreği tarifim BURADA
  • Pamuk Poğaça tarifim BURADA
  • Revani tarifim BURADA
Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder