İkisi Bir Arada Nefis Helva Tarifi


İftar sofranız için henüz bir tatlı yapmadıysanız hiç üzülmeyin. Size hem pratik hem de nefis bir helva tarifim var. Üstelik evde olan malzemelerle çabucak yapabilirsiniz. Ben bu helvaya Hacı Şerif usulü helva diyorum. Hacı Şerif helvalarından yiyenler anlar ne demek istediğimi ama ben bilmeyenler için kısaca anlatayım. Öncelikle bu helvayı tane tane dökülen irmik helvaları gibi düşünmeyin. İkisi bir arada helvanın en önemli özelliği kıvamıdır. Peki kıvamı nasıl mı? Yapışkan macunumsu bir yapıya sahip oluyor. Şekeri biraz daha hissedilir olduğu gibi sıcak sıcak tüketilmesi de bir başka oluyor. Ben Hacı Şerif helvasını ilk kez Muğla'da tadıp keşfetmiştim. Tabi tarifini verecek değillerdi bana. Ben de birkaç deneme sonrası bu tarifi ayarladım. O gün bu gündür de favori helvamdır bu tarif. İkisi bir arada helva nasıl yapılır? İkisi bir arada helvanın kıvamı ve dokusu nasıldır? Bu soruların cevabını merak edenler için ikisi bir arada nefis helva tarifimin videosunu şuracığa bırakıyorum.

İkisi Bir Arada Nefis Helva İçin Gerekli Malzemeler

  • 200 gr. tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 500gr. irmik
  • 1 kase iri çekilmiş ceviz
  • 1 su bardağı un
Şerbeti İçin:
  • 1 litre süt veya su
  • 3 su bardağı şeker

İkisi Bir Arada Nefis Helva Nasıl Yapılır

  • Bir tavada tereyağını eritip, sıvıyağı ekleyelim.
  • İrmiği ekleyip kısık ateşte sürekli karıştırarak kavuralım.
  • Cevizi ekleyip kavurmaya devam edelim.
  • İrmiğin rengi değişmeye başlayınca unu ilave edip karıştırarak kavurmaya devam edelim.
  • Rengi değişene kadar sürekli karıştırarak kavurmaya devam edelim.
  • Kavurma işlemi bitince ocaktan alıp soğumaya bırakalım.
  • Şerbeti için süt ve şekeri bir tencere alıp orta ateşte kaynatalım.
  • Ilıyan irmiğe sıcak şerbeti ekleyip 10 dakika karıştıralım.
  • Helvamız macunumsu bir kıvam alınca isteğe göre dondurma ile servis edelim.
  • Afiyet olsun.
  • İzmir Köfte tarifim BURADA
  • Patatesli Patlıcan Oturtma tarifim BURADA
  • Fırında Tavuk Kelebek tarifim BURADA
  • Haşhaşlı Tatlı tarifim BURADA



Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder