Tahinli Kabak Tatlısı


Hayat, iki perdelik oyun gibidir. Birinci perde: geride bıraktıkların. İkinci perde: geride bırakacakların. Hayatınızdan güzellikler eksik olmaması dileğiyle hepinize merhaba.
Bugün size nefis mi nefis tahinli kabak tatlısı tarifim var. Tam da bal kabağı zamanındayken çorba da benim de tuzum bulunsun dedim. Ben sade de olsa bal kabağını fırında pişirince daha da çok seviyorum. Çünkü bu şekilde şekerini tamamen içine hapsediyor. Üzerine bir de tahin ceviz ikilisi olduğunda muhteşem bir lezzet çıkıyor ortaya. Demedi demeyin. Ben sizler için tarifimi videolu olarak hazırladım. Dilerseniz önce videomu izleyin. Tabi youtube kanalıma abone olup bildirim zilini açmayı da unutmayın.

Tahinli Kabak Tatlısı İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 kilo bal kabağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • Tahin
  • İri çekilmiş ceviz

Tahinli Kabak Tatlısı Nasıl Yapılır

  • Bal kabağını soyup önce iri iri dilimleyelim.
  • Bal kabağı dilimlerini ince ince doğrayalım.
  • Kabak dilimlerini derin bir tencereye alalım.
  • Üzerine şekeri dökelim.
  • Bu şekilde en az 1 saat bekletelim.
  • Şekeri eriyip sulanan kabakları ocağa alalım.
  • Önce orta, sonra kısık ateşte karıştırmadan 20 dakika pişirelim.
  • Pişen kabaklar ılıyınca fırın kabına dizelim.
  • Tencerede kalan suyu bir kaseye alalım.
  • Vanilyayı ekleyip karıştıralım.
  • Hazır olan sosu kabakların üzerine gezdirelim.
  • 200 derece ısıtılmış fırının üst rafında suyunu çekip üzerleri hafif kızarıncaya kadar pişirelim.
  • Pişen kabakları servis tabağına alalım.
  • Üzerine tahin gezdirip iri çekilmiş ceviz serpelim.
  • Afiyet olsun.
  • Pastane Poğaçası tarifim BURADA
  • Kandil Simidi tarifim BURADA
  • Sirkeli Kabak Kızartması tarifim BURADA
  • Youtube Kanalım BURADA


Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder