Acılı Ezme Konservesi


Sizi özünüzle tanıştıracak her ışığa korkmadan ilerleyin çünkü yanmadan yeniden doğuş olmaz. Güzellikler ancak içeriden gelir. İnsana en iyi ışık yine insandan gelir. En iyi aynada yine insandır. Bugün size böyle güzel böyle anlamlı cümlelerle merhaba demek istedim. Havalar artık iyiden iyiye soğuyor ya içimizi ısıtacak insanlara ve cümlelere ihtiyacımız var tabi. Acılı ezme tarifimi geçen yıl sizinle paylaşmıştım ama bu yıl ufak tefek değişikliler yaparak  hazırladım. O yüzden bu halini de sizinle paylaşmak istedim. Hatta paylaşmakta birazcık geç kaldım biliyorum o yüzden de kusuruma bakmayın lütfen. Ben sizin için acılı ezme tarifimin videosunu da hazırladım dilerseniz önce videoma buyrun. Youtube kanalıma abone olup bildirim zilini de açmayı unutmayın.

Acılı Ezme Konservesi İçin Gerekli Malzemeler

  • 3 kilo domates
  • 1,5 kilo kapya biber
  • 1,5 kio yeşil(acı)biber
  • 3 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 baş sarımsak
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 baş sarımsak
  • 1 demet maydanoz

Acılı Ezme Konservesi Nasıl Yapılır

  • Domatesleri iyice yıkayalım.
  • Kabuklarını soymadan robotton geçirelim.
  • Biberleri yıkayıp iri iri doğradıktan sonra robottan geçirelim.
  • Biberleri büyük bir tencereye alalım.
  • Üzerine sıvıyağını ekleyelim.
  • Ocağa alıp ara ara karıştırarak pişirelim.
  • Biraz pişen biberlerin üzerine robottan geçirdiğimiz domatesleri ekleyelim.
  • Robottan geçirdiğimiz sarımsakları da ekleyip karıştıralım.
  • Tuzu ekleyelim.
  • Pişmeye yakın üzüm sirkesini ekleyip karıştıralım.
  • Pişmeye yakın doğradığımız maydanozları ekleyelim.
  • Sıcak sıcak kavanozlara doldurup kapaklarını sıkıca kapatalım.
  • Kavanozları ters çevirip bir sofrabezinin üzerine koyalım.
  • Üzerlerini örtüp bu şekilde bir gece bekletelim.
  • Bu ölçülerle ortalama 8-9 adet yarım kiloluk kavanoz ezme çıkıyor.
  • Ertesi gün kapaklarının tutup tutmadığını kontrol edelim.
  • Güneş almayan serin bir yere kaldıralım.
  • İyi günlerde tüketmeniz dileğiyle hoşçakalın.
  • Elmalı Kek tarifim BURADA
  • Katmer Poğaça tarifim BURADA
  • Lokmacık Kurabiye tarifim BURADA
  • Havuç Tarator tarifim BURADA



Share on Google Plus

YAZAR Flamingo Hobbys

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder